کاخ سفید برای میزبانی رهبران "گروه ۴" آماده می‌ شود

© Photo / The White House/Adam Schultzکاخ سفید برای میزبانی رهبران "گروه ۴" آماده می‌ شود
کاخ سفید برای میزبانی رهبران گروه ۴ آماده می‌ شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2021
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا، هفته آینده در کاخ سفید برای اولین بار میزبان رهبران کشورهای استرالیا، هند و ژاپن خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هیل، در بیانیه رسمی کاخ سفید در روز دوشنبه ۲۴ سپتامبر که در کاخ سفید برگزار خواهد شد، آمده است: اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا، نارندا مودی نخست وزیر هند و یوشی هیده سوگا نخست وزیر ژاپن، با جو بایدن دیدار خواهند کرد.
رفتار توهین آمیز بایدن به همسرش + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2021
رفتار توهین آمیز بایدن به همسرش + ویدئو
جن پساکی سخنگوی کاخ سفید، اظهار داشت: رهبران کشورهای گروه ۴ بر تعمیق روابط کشورها، رشد و پیشرفت همکاری عملی در زمینه‌های مقابله با بیماری کرونا، پیگیری بحران آب و هوا، همکاری در حوزه‌ تکنولوژی و فضای مجازی و ترویج منطقه آزاد هند و اقیانوسیه متمرکز خواهند شد.
گروه "کواد" (گروه ۴) که پیشتر تحت عنوان ائتلاف چهار جانبه شناخته می‌ شد، در سال ۲۰۰۴ اولین نشست خود را برگزار کرد که در پی آن سونامی مهیبی در اقیانوس هند اتفاق افتاد.
بایدن در ماه مارس به‌ صورت مجازی با رهبران عضو گروه ۴ در این نشست شرکت کرد؛ همچنین در این نشست گفتگوی پیرامون مسئله‌ آب و هوا و پاندمی کووید-۱۹ انجام شد.
پیش بینی می‌شود مسئله واکسن یکی دیگر از موضوعات این نشست باشد. استرالیا هم تمهیداتی جدید جهت اعمال قرنطینه برای مقابله با ویروس کرونا را در پیش دارد و همچنین رهبران ژاپن و هند به دنبال راهی برای کنترل پاندمی در کشورهایشان هستند.
بنابر آخرین گفتگوی تلفنی بایدن با شی جینپینگ رئیس جمهور چین، احتمال گفتگوی رهبران عضو گروه ۴ پیرامون مسئله‌ تمرکز مدیریت بایدن بر روی نفوذ چین در منطقه هند و اقیانوسیه وجود خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала