برگزاری یادبود 20 ـ مین سالگرد قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا

© AP Photo / Carmen Taylorبرگزاری یادبود 20 ـ مین سالگرد قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا
برگزاری یادبود 20 ـ مین سالگرد قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
اشتراک
امروز شنبه یک سری مراسم یادبود در ایالات متحده به یاد قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 برگزار می شود.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در این مراسم  شرکت خواهد کرد.
امسال این روز سنتی یادبود، بُعد سیاسی به خود می گیرد ، زیرا طالبان که در سال 2001 از تسلیم مسئولان حمله جنگجویان القاعده به واشنگتن خودداری کرده بود که منجر به آغاز جنگ شد،  برای اولین بار در 20 سال گذشته دوباره در افغانستان به قدرت رسیده است.
یازده سپتامبر، وضعیت در داخل و خارج برج های دوقلوی نیویورک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2021
چندرسانه ای
یازده سپتامبر، وضعیت در داخل و خارج برج های دوقلوی نیویورک
11 سپتامبر 2001 ، 19 تروریست القاعده چهار هواپیمای مسافربری را در ایالات متحده ربودند. دو فروند از آنها را به برج های مرکز تجارت جهانی (WTC) - بلندترین ساختمانهای آن زمان در نیویورک  وهواپیمای سوم  به ساختمان پنتاگون در حومه واشنگتن حمله کردند. هواپیمای چهارم نیز به سمت پایتخت آمریکا حرکت می کرد اما در نزدیکی شهر شانکسویل ایالت  پنسیلوانیا سقوط کرد. در نتیجه این حملات تروریستی، 2977 نفر کشته شدند.
مراسم سوگواری امسال در هر سه مکان نامبرده برگزار می شود. بزرگترین آنها در نیویورک برگزار می شود. ساعت 08:46 صبح شنبه به وقت محلی (16 و 46 دقیقه به وقت تهران) هنگامی که 20 سال پیش هواپیمای ربوده شده  توسط تروریستها، به برج شمالی مرکز تجارت جهانی برخورد کر ، یک دقیقه سکوت اعلام می شود. ناقوس ها ها در معابد به صدا در آیند. در همان زمان، خانواده های قربانیان به یادبود قربانیان حملات تروریستی در محل آسمان خراش های تخریب شده ، شروع به خواندن نام خود می کنند. این مراسم چند ساعت طول خواهد کشید و طی آن سه  بار دیگر به یادبود قربانیان هواپیما های دیگر ربوده شده توسط تروریست ها اعلام یک دقیقه سکوت خواهد شد. همچنین غروب امروز به وقت محلی در قسمت جنوبی محله منهتن ، واقع در نردیگی محل برجهای فروپاشیده ، دو ستون نور به آسمان پرواز می کنند. برای ایجاد هر یک از آنها  از 44 نورافکن قوی استفاده می شود . این ستون ها تا صبح یکشنبه در آسمان باقی مانده و  در فاصله 100 کیلومتری قابل مشاهده خواهند بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала