ترامپ رفتار اخیر بایدن را افتضاح دانست

© REUTERS / TOM BRENNERترامپ رفتار اخیر بایدن را افتضاح دانست
ترامپ رفتار اخیر بایدن  را افتضاح دانست  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
اشتراک
ترامپ مدعی شده که بایدن حین ادای احترام به ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شدن در جریان حملات انتحاری اخیر کابل با نگاه کردن به ساعتش، کاری مشمئزکننده انجام داده و این "افتضاح" است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا به انتقادهای جناح راستی از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پیوست؛ بایدن در جریان مراسمی که در دوور،ایالت دلاور و برای ادای احترام به ۱۳ سرباز آمریکایی کشته شده در حملات اخیر کابل برگزار شده بود، به ساعتش نگاه کرد و این مساله، موجی از انتقادها را از سوی جمهوری خواهان و جناح راستی‌ها در پی داشت.
کوبیدن بر طبل استیضاح بایدن و بلینکن از سوی جمهوری خواهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2021
کوبیدن بر طبل استیضاح بایدن و بلینکن از سوی جمهوری خواهان
ترامپ در گفتگویی با شبکه خبری فاکس گفت: وقتی بایدن این کار را انجام داد، افتضاح بود. فکر می‌کنم که بهترین کاری که او می‌توانست انجام دهد، عذرخواهی از مردم آمریکا و از جهان است.
ترامپ که خودش بارها به خاطر رفتارهای نامتعارف با ارتش آمریکا مورد انتقاد قرار داشته، افزود: وقتی بایدن در دوور و در میان والدین و همسران سربازان کشته شده در حملات اخیر کابل به ساعتش نگاه کرد، این کارش این معنی را می‌داد "من را از این جهنم بیرون ببرید. می‌خواهم به خانه بروم. می‌خواهم بیرون بروم. می‌خواهم به خانه بروم."
ترامپ ادامه داد: یعنی چند بار دیگر به ساعتش نگاه کرده است؟!
"برت بایر"، از فاکس نیوز به این نکته اشاره کرد که بایدن تسبیح پسر درگذشته‌اش "بو بایدن" را بالای مچش بسته بود و حامیانش می‌گویند او برای این کار بوده که به دستش نگاه کرده است.
بایر گفت، به خاطر مطرح کردن این مساله در رسانه‌های اجتماعی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است و ادامه داد: اینکه بایدن به ساعت یا تسبیح پسرش نگاه کرده، مساله نیست؛ بلکه موضوع مورد بحث این است که او با این کار به خانواده‌هایی که در محل حضور داشتند،‌ بی‌احترامی کرده است.
دیگر سیاستمداران محافظه کاران آمریکایی هم از این اقدام بایدن انتقاد کرده‌اند؛ مایک هاکابی، فرماندار سابق آرکانزاس توئیت کرد: بسیاری از ما رفتار جورج بوش پدر را که در جریان یک سخنرانی به ساعتش نگاه کرد، به یاد می‌آوریم و اینکه چقدر زشت بود. چنین رفتاری از سوی بایدن نیز سر زد و به یاد می‌ماند.
"رونی جکسون"، پزشک سابق کاخ سفید نیز گفت: ‌خوب مشخص است که رئیس کل نیروهای مسلح آمریکا می‌توانست در ادای احترام به ۱۳ عضو کشته شده ارتش در افغانستان خیلی بهتر از نگاه کردن به ساعتش عمل کند. من از این کار نفرت دارم! خدا این قهرمانان و عزیزانشان را رحمت کند. آنها لیاقت بهتری داشتند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала