انتقاد شدید هیلی از نحوه خروج آمریکا از افغانستان

© AFP 2023 / Nicholas Kammانتقاد شدید هیلی از نحوه خروج آمریکا از افغانستان
انتقاد شدید هیلی از نحوه خروج آمریکا از افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
اشتراک
نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل از نحوه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نیکی هیلی نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی بی اس در اعتراض به نحوه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: آنها با طالبان مذاکره نمی کنند و به طور کامل تسلیم طالبان شده اند. آنها پایگاه هوایی بگرام را که مرکز اصلی ناتو بود،  تسلیم کردند.

پوتین: اوضاع افغانستان به امنیت روسیه ربط دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2021
پوتین: اوضاع افغانستان به امنیت روسیه ربط دارد

هیلی در ادامه افزود: آنها ۸۵ میلیارد دلار تجهیزات و سلاح تسلیم طالبان کردند که باید از آنجا خارج می کردیم. آنها مردم آمریکا را تسلیم کرده اند و در واقع نیروهای ما را قبل از خارج شدن شهروندان آمریکا بیرون کشیده اند و آنها متحدان افغان ما را رها کردند.

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل در ادامه انتقادات خود از عملکرد دموکرات ها در دولت بایدن گفت: رییس جمهوری کاملا در برابر طالبان تسلیم شده است.

هیلی با حمایت از سیاست های دونالد ترامپ در خاورمیانه گفت: در چهار سال دوره ترامپ، افغانستان امن بود. ما مطمئن شدیم که تروریسم را دور نگه داشته ایم و از موقعیت قدرتمندی برخاسته ایم.

هیلی در حالی مدعی ایمن بودن افغانستان در زمان ریاست جمهوری سابق آمریکا است که تنها در چهار سال دولت ترامپ بیش از ۲۰ سرباز آمریکایی در جنگ افغانستان کشته شدند.

در مجموع باید گفت که از زمان حمله آمریکا در سال ۲۰۰۱  به افغانستان، بیش از ۲۴۰۰ سرباز آمریکایی کشته شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала