ژنرال آمریکای: روسیه تهدید اصلی برای آمریکا است

اشتراک
ژنرال آمریکایی وانهرک گفت که روسیه تهدید اول برای ایالات متحده محسوب می گردد.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال آمریکایی، رئیس فرماندهی شمالی نیروهای مسلح آمریکا، گلن وانهرک  گفت که روسیه تهدید اصلی برای ایالات متحده است. او این مطلب را در جریان یک سخنرانی آنلاین در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی آمریکا ابراز داشت.

یک سلاح جدید برای حراست و نگهبانی از روسیه حاضر و آماده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
گزارش و تحلیل
یک سلاح جدید برای حراست و نگهبانی از روسیه حاضر و آماده است

وی تأکید کرد: "روسیه اصلی ترین تهدید نظامی برای سرزمین ما است، آنها در حال توسعه تجهیزاتی هستند که 20 سال پیش وجود نداشت."

وانهرک افزود که روسیه در زمینه تسلیحات موشکی و زیردریایی های بی صدا پیشرفت های چشمگیری داشته است. او همچنین توجه خود را به "ابزارهای بسیار پیشرفته" در حوزه های سایبری و فضایی جلب کرد.

پیش از این، ستون نویس مجله آمریکایی نشنال اینترست، مارک کاتز پنج نشانه را اعلام نمود که ایالات متحده به عنوان یک امپراتوری نزدیک به زوال است و هژمونی آن در جهان رو به پایان است. به نظر وی، این امر با این واقعیت ثابت می شود که ارتش آمریکا نتوانست به اهداف خود در عملیات های طولانی مدت در افغانستان و عراق برسد، پس از وقایع گرجستان در 2008 و اوکراین در 2014، واشنگتن به روسیه پاسخ ضعیفی داد. امتیاز ابتکار عمل در حل منازعات در خاورمیانه و شمال آفریقا به نظر مسکو، آنکارا و تهران بستگی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала