آمریکا خواستار بازگشت ایران به مذاکرات وین شد

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaآمریکا خواستار بازگشت ایران به مذاکرات وین شد
آمریکا خواستار بازگشت ایران به مذاکرات وین شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از ایران خواست که به وقفه ایجاد شده در مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین پایان بخشیده و با بازگشت به آن امکان به نتیجه رساندن این مذاکرات را فراهم کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز پنج شنبه اش درباره تداوم مذاکرات احیای توافق هسته ای به خبرنگاران گفت: ما از ایران می خواهیم به زودی به مذاکرات بازگردد تا بتوانیم پیگیر به نتیجه رساندن کارمان شویم.

سخنگوی کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2021
آیا آمریکا برای بازگشت به مذاکرات با ایران آماده است؟

او همچنین این موضع آمریکا را تکرار کرد که روزنه دیپلماسی برای همیشه وجود نخواهد داشت. 

پرایس علاوه بر این، در پی برگزار شدن مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید کشورمان گفت: اگر رئیس جمهور رئیسی در عزمش برای لغو تحریم ها جدی باشد، این دقیقا همان چیزیست که در وین روی میز است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: پیام ما به رئیس جمهور رئیسی همان پیام مان به مقامات پیش از اوست. آمریکا به دفاع و پیش برد منافع ملی اش و شرکایش ادامه خواهد داد. امیدواریم ایران حالا برای پیش بردن راهکارهای دیپلماتیک از فرصت استفاده کند. 

پرایس تکرار کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا علیرغم نگرانی هایی که پیرامون ایران وجود دارد، توافق هسته ای را راهکار تامین «محدودیت های دائمی و قابل راستی آزمایی بر برنامه هسته ای ایران می داند». 

به گفته او، پیشنهاد لغو تحریم ها در ازای پایبندی به توافق هسته ای «به طور نامحدود» پابرجا نخواهد بود و در برهه ای منافع احیای توافق با توسعه های برنامه هسته ای ایران دچار فرسایش خواهد شد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفت: برای ما، دانستن مسائلی که مطرح هستند یک اولویت فوری است. امیدوارم ایرانی ها هم با همان میزان فوریت با آن برخورد کنند. 

بر اساس این گزارش، اظهارات پرایس در پی این مطرح می شود که مذاکرات احیای توافق هسته ای از ماه های اخیر در وین با مشارکت اعضای اصلی کمیسیون مشترک برجام و حضور آمریکا در محل مذاکرات آغاز شده است. 

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته اند و صرفا از طریق نمایندگان دیگر اعضای کمیسیون مشترک در جریان مواضع اتخاذ شده یکدیگر قرار گرفته اند. 

دور هفتم این مذاکرات تا زمان تشکیل دولت جدید در ایران به تاخیر افتاده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала