کشف داده‌های ژنتیکی در مورد سرچشمه کووید 19 از سوی آمریکا

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر کشف داده‌های ژنتیکی در مورد سرچشمه کووید 19 از سوی آمریکا
کشف داده‌های ژنتیکی در مورد سرچشمه کووید 19 از سوی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2021
اشتراک
سازمان های اطلاعاتی آمریکا داده های ژنتیکی در مورد منشاء کووید 19 را دریافت کرده اند.

اسپوتنیک، به گزارش سی ان ان به نقل از منابع آگاه ، آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده در حال بررسی مجموعه وسیعی از داده های ژنتیکی در تلاش برای تعیین منشاء ویروس کرونا هستند و نیاز به متخصصانی با زبان چینی وجود دارد.

چین از نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه آمریکایی خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2021
چین از نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه آمریکایی خبر داد

به گفته وی، "فهرست غول پیکر" مورد مطالعه، از جمله موارد دیگر، "طرح های ژنتیکی برگرفته از نمونه های ویروس" است که در آزمایشگاهی در ووهان چین مورد مطالعه قرار گرفت، جایی که شیوع ویروس کرونا SARS-CoV-2 برای اولین بار در دسامبر 2019 دیده شد. تأکید می شود که مشخص نیست سرویس های اطلاعاتی چه زمان و چگونه به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده اند، اما دستگاه های دخیل در ایجاد و پردازش این نوع داده های ژنتیکی "معمولاً به سرورهای ابری خارجی متصل هستند." این ، همانطور که کانال اشاره می کند، "احتمال هک شدن آنها را باز می گذارد".

ذکر شده است که تبدیل مقدار زیادی از داده های خام به "اطلاعات مفید" با مشکلات متعددی همراه است، از جمله مسئله قدرت کافی رایانه. به گفته این کانال تلویزیونی، سرویس های اطلاعاتی آمریکا به ابر رایانه های آزمایشگاه های ملی وزارت انرژی آمریکا متکی هستند.

افزون بر این، یافتن دانشمندان مناسب دشوار است: متخصصان قابل اعتماد مورد نیاز هستند که نه تنها قادر به تفسیر داده های توالی ژنتیکی باشند، بلکه از زبان چینی نیز آگاهی داشته باشند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در پایان ماه مه گفت که جامعه اطلاعاتی آمریکا هنوز نتوانسته است به این نتیجه نهایی برسد که آیا ظهور نوع جدیدی از ویروس کرونا نتیجه تماس انسان با حیوان آلوده بوده یا حادثه احتمالی در یکی از آزمایشگاه های علمی همانطور که رهبر آمریکا تاکید کرد، وی از اطلاعات آمریکا خواست "تلاش های خود را برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که به ما کمک می کند تا به نتیجه نهایی نزدیک شوند" مضاعف کرده و نتایج را ظرف 90 روز به او اطلاع دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала