تغییر نقش آمریکا در عراق از جنگی به آموزشی

© AFP 2023 / Nicholas KAMMتغییر نقش آمریکا در عراق از جنگی به آموزشی
تغییر نقش آمریکا در عراق از جنگی به آموزشی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2021
اشتراک
سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: نقش ایالات متحده در عراق از جنگی به آموزشی تغییر خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جن پساکی سخنگوی کاخ سفید، در جلسه توجیهی روز دوشنبه گفت: ایالات متحده در حال تغییر نقش خود در عراق از حالت جنگی به آموزشی است و تعداد جنگنده های آمریکایی را به عنوان وظیفه جدید باقی می گذارد.

احتمال توافق آمریکا و عراق برای خروج نیروها از این کشور تا پایان سال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2021
احتمال توافق آمریکا و عراق برای خروج نیروها از این کشور تا پایان سال

پساکی به خبرنگاران گفت: اخبار امروز این است که (اصل) مأموریت در حال تغییر است و تعداد (اعزام شده ها) بسته به وظیفه انجام شده به مرور تعیین می شود.

وی از دادن اطلاعات تعداد پرسنل نظامی که در عراق باقی خواهند ماند خودداری کرد، اما تأکید کرد که مأموریت "از یک جنگ بیشتر به مأموریت آموزشی، کمک و پشتیبانی تبدیل خواهد شد".

به گفته وی، این تغییر در محتوای مأموریت تغییر "تمرکز بیشتر در آموزش نسبت به آنچه در چند سال گذشته بوده است" است.

بعداً روز دوشنبه، جو بایدن رئیس جمهور آمریكا، با نخست وزیر عراق در كاخ سفید گفتگو خواهد كرد و انتظار می رود كه پس از این نشست، طرفین از اتمام مأموریت نظامی آمریكا به این كشور خبر دهند.

پیش از این وال استریت ژورنال به نقل از نمایندگان دولت های دو کشور گزارش داده بود که ایالات متحده و عراق قصد دارند توافق بر سر خروج نیروهای آمریکایی از عراق تا پایان سال را به توافق برسانند.

در همان زمان، روزنامه وال استریت ژورنال اشاره كرد كه واشنگتن و بغداد قصد دارند تاكيد كنند كه حضور نظامی آمريكا "براي كمک به نيروهای عراقی در جنگ عليه داعش (گروه تروريستی ممنوع در فدراسيون روسيه) همچنان ضروری خواهد بود.

نیویورک تایمز با استناد به منابع وزارت دفاع آمریکا و دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گزارش داد که ایالات متحده می تواند تعداد نیروهای خود را در عراق در همان سطح نگه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала