آمریکا برای امنیت افغنستان بیش از 3 میلیارد دلار تخصیص می‌دهد

© REUTERS / JONATHAN ERNSTآمریکا برای امنیت افغنستان بیش از 3 میلیارد دلار تخصیص می‌دهد
آمریکا برای امنیت افغنستان بیش از 3 میلیارد دلار تخصیص می‌دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.07.2021
اشتراک
کاخ سفید: بایدن بیش از 3 میلیارد دلار برای امنیت افغانستان متعهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا، در یک گفتگوی تلفنی با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، بر آمادگی خود برای ادامه حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان تأیید كرد، برای این منظور در سال مالی 2022، دولت 3.3 میلیارد دلار از كنگره درخواست كرد.

آمریکا و اروپا از طالبان می‌خواهند تا حمله مسلحانه را متوقف کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.07.2021
آمریکا و اروپا از طالبان می‌خواهند تا حمله مسلحانه را متوقف کنند

کاخ سفید گفت: "رئیس جمهور بایدن بر تعهد ایالات متحده برای ادامه حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در دفاع از خود تأکید کرد."

این گزارش می گوید که برای سال مالی 2022، کنگره 3.3 میلیارد دلار برای این منظور درخواست کرده است. از این اولویت ها: 1 میلیارد دلار برای تأمین نیروی هوایی افغانستان، 1 میلیارد دلار برای تأمین سوخت، مهمات و قطعات یدکی نیروهای افغان، 700 میلیون دلار برای پرداخت دستمزد به سربازان افغانستان در نظر گرفته شده است.

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهور همچنین 364 میلیون دلار اضافی از کنگره برای توسعه و سایر کمک ها به افغانستان از طریق وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده درخواست کرد.

در این پیام آمده است که بایدن و غنی در این مورد "توافق کردند که حمله فعلی توسط طالبان به طور مستقیم با بیانیه آنها در حمایت از حل و فصل از طریق گفتگو در تضاد است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала