واکنش آمریکا به ناآرامی‌ ها در خوزستان

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaواکنش آمریکا به ناآرامی‌ها در خوزستان
واکنش آمریکا به ناآرامی‌ها در خوزستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با حمایت از ناآرامی در استان خوزستان، گفت: واشنگتن در حال پیگیری دقیق گزارش‌ها در این منطقه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امور آمریکا شامگاه چهارشنبه با حمایت از ناآرامی ها در استان خوزستان، گفت واشنگتن در حال پیگیری دقیق گزارش‌ها در این منطقه است.

واکنش نماینده مردم اهواز در مجلس به تنش‌های آبی استان خوزستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2021
واکنش نماینده مردم اهواز در مجلس به تنش‌های آبی استان خوزستان

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، پرایس طی نشست خبری روزانه گفت: ما در حال پیگیری دقیق گزارش‌ها از اعتراضات در استان خوزستان در ایران هستیم... ما از تجمعات و اعتراضات ایرانی‌ها حمایت می‌کنیم.

در حالی که دولت‌های واشنگتن در سالیان گذشته بارها تظاهرات مردم این کشور علیه مشکلات مختلف از جمله نژادپرستی، خشونت افسارگسیخته پلیس و جنگ‌افروزی متمادی آمریکا در کشورهای دیگر را با مشت آهنین و بیشترین شدت سرکوب کرده، سخنگوی وزارت خارجه این کشور درباره ایران مدعی شد: «ایرانی‌ها مانند هر مردم دیگری حق دارند اعتراض کنند و از نیروهای امنیتی یا بازداشت نترسند».

پرایس در حالی مدعی مسالمت‌آمیز بودن برخی تجمعات در خوزستان شده و اغتشاشگران را مردم ایران می‌نامد که به گفته سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه، در پی تیراندازی آشوبگران در حوادث روز سه‌شنبه، یک جوان خوزستانی کشته و ۱۴ نفر از پرسنل نیروی انتظامی مجروح شدند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی درباره سفر «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا به عمان و احتمال گفت‌وگو درباره ایران نیز اظهار داشت: عمان نقش مهمی برای میانجی‌گری در منطقه ایفا کرده است. ما اطلاعات بیشتری درباره سفر و تعاملات او (شرمن) در عمان زمانی که موعد آن نزدیک‌تر شد، ارائه می‌کنیم.

پرایس همچنین افزود: ولی ما قطعا درخصوص گستره‌ای از اولویت‌های منطقه‌ای با عمان همکاری نزدیکی داشته‌ایم. ایران یکی از آنهاست، یمن مورد دیگر است. وقتی که زمان آن برسد، جزئیات بیشتری درباره این سفر ارائه می‌کنیم.

پیش از این نیز خبرگزاری رویترز با اشاره به سفر سوم و چهارم مرداد وندی شرمن قائم مقام وزارت خارجه آمریکا به چین گزارش داد، وی در این سفر درباره مسائلی از قبیل ایران رایزنی می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала