به عقیده ترامپ، پس از کنار رفتن وی همه جهانیان به آمریکا می خندند

© REUTERS / Jonathan Drakeبه عقیده ترامپ، پس از کنار رفتن وی همه جهانیان به آمریکا می خندند
به عقیده ترامپ، پس از کنار رفتن وی همه جهانیان  به آمریکا می خندند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2021
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در مورد تغییراتی که از زمان کنار رفتن وی از رهبری در کشور وی رخ داده ، تعدادی از بیانات را ایراد کرده و اظهار داشت در دنیا بر خلاف گذشته و زمان حکومت وی دیگر به ایالات متحده امریکا احترام نمی گذارند.

به گزارش اسپوتنیک، رهبر  پیشین خود را چنان رئیس جمهوری خواند که ایالات متحده را درگیر هیچ جنگی نکرد . دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: "من كسی هستم كه احترام كشورمان را دوباره احیا كردم، و نه مثل الان كه رهبران كل جهان به ما می خندند. آنها وقتی من آنجا بودم، به ما  نمی خندیدند."

ژنرال های آمریکایی از احتمال کودتای ترامپ نگران بودند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
کتاب جدید: ژنرال های آمریکایی از احتمال کودتای ترامپ نگران بودند

انتخابات چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده در 3 نوامبر سال 2020 برگزار شد و جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق وکاندیدای دموکرات ها در آن برنده شد. دونالد ترامپ رهبر جمهوری خواه وقت تا آخرین لحظه شکست در انتخابات را قبول نکرد و از حضور در مراسم تحلیف بایدن امتناع کرد - چنین حادثه ای برای اولین بار در 150 سال گذشته اتفاق افتاد.

حامیان ترامپ 6 ژانویه پس از تجمع در واشنگتن به کاخ کنگره یورش بردند و کار کنگره برای چند ساعت متوقف شد. در نتیجه این شورش ، یک تظاهرکننده و یک مامور پلیس کشته شدند و سه نفر دیگر به علل غیرمرتبط با خشونت جان خود را از دست دادند. فقط پس از آنکه ماموران انتظامی آشوبگران را از ساختمان کنگره خارج کردند ،  نمایندگان کنگره پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تأیید کردند. مجلس نمایندگان ترامپ را به اتهام تحریک شورش استیضاح کرد اما تعداد لازم آرا برای تائید این استیضاح در مجلس سنا حاصل نشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала