اتهام آمریکا علیه ایران برای ربودن یک روزنامه نگار

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر اتهام آمریکا علیه ایران برای ربودن یک روزنامه نگار
اتهام آمریکا علیه ایران برای ربودن یک روزنامه نگار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
اشتراک
دادستان‌ آمریکا در ادعایی جدید چهار ایرانی را به تلاش برای ربودن یک روزنامه نگار متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در کیفر خواست وزارت دادگستری آمریکا که به تازگی فاش شده است مشخص شد دادستان‌ این کشور، چهار ایرانی را متهم به تلاش برای ربودن مسیح علی نژاد ساکن نیویورک کرده است.

 آمریكا با ایران مذاكرات غیرمستقیم با ایران درباره آمریكایی های بازداشت شده انجام می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
آمریكا مذاكرات غیرمستقیم با ایران درباره آمریكایی های بازداشت شده را انجام می دهد

به گفته مقامات قضایی آمریکا، بهادری‌فر دهم تیرماه در کالیفرنیا دستگیر شد اما چهار نفر دیگر در ایران هستند. این تیم به رهبری علیرضا فراهانی، در حال برنامه‌ریزی‌‌ برای ربودن علی‌نژاد از منزلش تا ساحل و یافتن قایق تندرو برای انتقال او به ونزوئلا بوده‌اند تا بعد مسیح علی‌نژا‌د را به ایران منتقل کنند. این تیم قبلا در کانادا، بریتانیا و امارات فعال بود.

​بنابر بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، این افراد دست کم از ژوئن ۲۰۲۰ در حال طراحی برای ربودن مسیح علی‌نژاد و انتقال او به ایران از مسیر ونزوئلا بوده و در این مدت منزل مسیح علی‌نژاد و اطرافیان او را با تجهیزات عکس‌برداری و فیلمبرداری تحت نظر داشتند.

دادستان آمریکا در نیویورک گفت: این چهار ایرانی قصد داشتند این روزنامه نگار را به زور دستگیر و او را به ایران منتقل کنند.

بنابر اعلام دادگستری آمریکا، چهار نفر به اسامی محمود خاضعین، علیرضا فراهانی، کیا صادقی و امید نوری به برنامه ریزی برای ربودن مسیح علی‌نژاد متهم هستند. آنها در کنار نیلوفر بهادری‌فر، به توطئه برای نقض تحریم‌ها، تخلف بانکی و پولشویی نیز متهم شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала