ترامپ: اقدام بایدن در افغانستان شرم آور است

© REUTERS / Jonathan Drakeترامپ: اقدامات جو بایدن در افغانستان شرم آور است
ترامپ: اقدامات جو بایدن در افغانستان شرم آور است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2021
اشتراک
دونالد ترامپ، رهبر پیشین آمریکا، جو بایدن را به رویکرد غیرمسئولانه در خصوص خروج نیروهای این کشور از افغانستان متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رهبر پیشین آمریکا در نشستی در جمع هواداران خود در دالاس (تگزاس) گفت: پس از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، سربازان این کشور میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات را در افغانستان بر جای گذاشته اند که به دست گروه طالبان (ممنوعه در روسیه) می افتد.

ترامپ: باید آمریکا را از بایدن پس بگیریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
ترامپ: باید آمریکا را از بایدن پس بگیریم

ترامپ گفت: او (جو بایدن) میلیاردها دلار تجهیزات به جا می گذارد. من به ژنرال ها گفتم كه می خواهم حتی یک میخ را برگردانم، می خواهم همه تانک ها را برگردانم. در عوض، حالا طالبان با سلاح های ما که بایدن به جا گذاشته است، رژه می روند. شرم آور است.

در اوایل ماه ژوئیه، پنتاگون اعلام کرد که نیروهای آمریکا و ناتو پایگاه بگرام را ترک کرده اند. در ادامه تعدادی از رسانه های آمریکایی گزارش دادند که مقامات افغانستان اعلام کردند که از قبل در این خصوص هشداری داده نشده اند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، در پاسخ به سوالات خبرنگاران تأیید کرد که ارتش ایالات متحده به دلایل امنیتی، زمان اعزام مجدد را به مقامات افغانستان اعلام نکرده و افزود که چنین اطلاعیه ای "غیرمسئولانه" خواهد بود.

درگیری ها بین نیروهای دولتی افعانستان و طالبان پس از آنکه بایدن در 14 آوریل اعلام کرد که به عملیات خود در افغانستان پایان می دهد، که طولانی ترین کارزار نظامی خارج از کشور در تاریخ آمریکا بود، شدت گرفت. از اوایل ماه جولای، ایالات متحده روند خروج نیروهای خود را بیش از 90 درصد به پایان رسانده است. مقامات افغانستان بارها گزارش داده اند که رادیکال ها سرعت حمله را افزایش می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала