آمریکا تا کنون شواهد کافی درباره منشأ کرونا ارائه نکره است

© Sputnik / Pavel Kononov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا تا کنون شواهد کافی درباره منشأ کرونا ارائه نکره است
 آمریکا تا کنون شواهد کافی درباره منشأ کرونا ارائه نکره است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
اشتراک
با توجه به مهلت رئیس جمهور آمریکا به نهادهای اطلاعاتی این کشور، تاکنون شواهدی مبنی بر منشأ آزمایشگاهی ویروس کرونا ارائه نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، وال استریت ژورنال می نویسد در حالی که نهادهای امنیتی آمریکا به دنبال یافتن منشاء ویروس کرونا هستند، دولت «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور مدعی شده که ممکن است مهلت ۹۰ روزه برای تحقیق پیرامون این موضوع، به یافتن پاسخ مناسب منجر نشود.

کشف زمان نخستین شیوع ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2021
کشف زمان نخستین شیوع ویروس کرونا

در حالی که برای اواسط جولای، بایدن منتظر دریافت گزارش ۴۵ روزه در باب منشاء ویروس کرونا است، یک مقام ارشد کاخ سفید می گوید که رئیس جمهور آمریکا پذیرفته که با پایان مهلت ۹۰ روزه تعیین شده برای نهادهای امنیتی، ممکن است همچنان پاسخی مشخص و قاطع نداشته باشیم، اما «او (بایدن) خواستار تلاش متمرکز، فشرده و با زمان محدود است».

وال استریت ژورنال همچنین از عدم موفقیت سرویس های اطلاعاتی آمریکا برای یافتن شواهد کافی درباره اینکه آیا ویروس از طریق تماس انسان با حیوان آلوده شیوع پیدا کرده یا اینکه به ادعای آنها از آزمایشگاه شهر «ووهان» چین به خارج راه یافته است، خبر داد.

پیش از این کارشناسان سازمان بهداشت جهانی با بازدید از شهر ووهان اعلام کرده بودند که بعید است ویروس منشأ آزمایشگاهی داشته باشد و فرضیه انتقال از حیوان به انسان معتبرتر است اما این سازمان تحت فشار دولت واشنگتن، موضع گیری خود را تغییر داد و مدعی شد که رد فرضیه منشأ آزمایشگاهی ویروس نیازمند تحقیقات بیشتر است.

اکنون و با نزدیک شدن به پایان مهلت ۹۰ روزه رئیس جمهور آمریکا به نهادهای اطلاعاتی این کشور جهت یافتن منشأ ویروس کرونا که به ادعای آمریکایی ها از آزمایشگاهی در شهر ووهان به بیرون راه یافته است، سردرگمی بیشتری نصیب مقامات کاخ سفید خواهد شد و پوچی ادعاهای آنها که بارها نیز از سوی پکن رد و محکوم شده است؛ بیشتر اثبات خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала