مجازات سنگین مترجم امریکایی به دلیل افشای اسامی مخبرین به حزب الله + جزئیات و عکس

© Sputnik / Andrey Starostin /  مراجعه به بانک تصاویر مجازات سنگین مترجم امریکایی به دلیل افشای اسامی مخبرین به حزب الله + جزئیات و عکس
مجازات سنگین مترجم امریکایی به دلیل افشای اسامی مخبرین به حزب الله + جزئیات و عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
اشتراک
یک زن امریکایی به جرم افشای نام مخبرین و گزارش دهندگان سری برای ارتش امریکا در عراق، به 23 سال زندان محکوم شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصرایران ، دادگاهی در امریکا حکم 23 سال زندان را برای یک زن مترجم امریکایی صادر کرد. این زن با وزارت دفاع امریکا همکاری داشت و اعتراف کرد برای یک مرد مرتبط با حزب الله لبنان، فهرست اسامی مخبرین ارتش امریکا در عراق را ارسال کرده بود. این اتفاق بعد از ترور سردار سلیمانی روی داد.

​وزارت خارجه امریکا در بیانیه ای اعلام کرد مترجم "مریم طومسون" 62 ساله با دادستانی توافقی امضا کرد که براساس آن، اتهامات وارده به خود را قبول کرد.

در این بیانیه اضافه شده: مریم طومسون اعتراف کرد که به یک مرد لبنانی، اطلاعات نظامی سری منتقل کرده است. او می دانست که این مرد، این اطلاعات را برای حزب الله لبنان ارسال می کند.

در این بیانیه به نقل از "جان دیمرز" مسوول امور امنیت ملی در وزارت خارجه امریکا آمده است: مجازات صادر شده علیه مریم طومسون نشان دهنده میزان خطرناک بودن کارهای اوست. او به اعتماد ملت امریکا، منابعی که آنها را در معرض خطر قرار داد و نظامیان امریکایی که با آنها کار می کرد؛ خیانت کرد.

اسناد دادگاه نشان داد مریم طومسون به عنوان مترجم فوری در پایگاه نظامی در خارج از امریکا فعالیت می کرد. او در همین مقطع یعنی در سال 2017 از طریق برنامه اینترنتی مکالمه تصویری، با مردی ارتباط برقرار کرد. این مرد به او گفت که با حزب الله لبنان مرتبط است. با گذشت زمان، مریم به این مرد از نظر عاطفی هم توجه می کرد.

در دسامبر 2019 مریم طومسون به عنوان مترجم در کنار نیروهای ویژه امریکا در اربیل مرکز کردستان عراق قرار گرفت. این زمانی بود که امریکا حمله به گروه های مسلح حامی ایران در عراق را آغاز کرد.

این حملات با ترور سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد به اوج رسید.

بعد از ترور سردار سلیمانی، مرد لبنانی از دوست امریکایی اش خواست فهرست مخبرین که احتمالا به امریکا در ترور سردار سلیمانی کمک کرده اند را بدهد. او نیز فهرست مخبرین ارتش امریکا را بررسی کرد و حداقل نام 8 نفر را به دوست لبنانی اش داد. علاوه بر این، او اطلاعاتی از فعالیت ها و تاکتیک های ارتش امریکا نیز به مرد لبنانی منتقل کرد.

این خانم مترجم در فوریه 2020 توسط دفتر تحقیقات فدرال امریکا (اف بی آی) بازداشت شد. او در ابتدا همه اتهاماتش را رد می کرد اما سپس ضمن اعتراف، اتهامات را قبول کرد.دولت امریکا، حزب الله لبنان را گروه تروریستی می داند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала