احتمال بازگشت نماینده آمریکا به وین تا پایان هفته برای مذاکرات هسته‌ای

© Photo / IRNAاحتمال بازگشت نماینده آمریکا به وین تا پایان هفته برای مذاکرات هسته‌ای
احتمال بازگشت نماینده آمریکا به وین تا پایان هفته برای مذاکرات هسته‌ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
اشتراک
نماینده ویژه ایالات متحده برای گفتگو درباره توافق هسته ای با ایران به زودی به وین باز می گردد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، ند پرایس روز چهارشنبه گفت، رابرت مالی نماینده ویژه ایالات متحده در روزهای آینده به وین بازگشت و در آنجا در دور بعدی، دور ششم مذاکرات توافق هسته ای ایران شرکت خواهد کرد.

پرایس در نشست خبری گفت: "ما انتظار داریم فرستاده ویژه مالی در روزهای آینده - احتمالاً قبل از پایان هفته - به وین برگردد تا در ششمین دور مذاكرات غیرمستقیم كه به بقیه شرکت‌کنندگان توافق هسته ای بپیوندد."

ایالات متحده و ایران با مشارکت سایر اعضای بین المللی توافق هسته‌ای در حال انجام مذاکرات غیرمستقیم در وین در مورد بازگشت احتمالی تهران و واشنگتن به اجرای توافق هسته ای 2015 هستند.

در سال 2015، انگلستان، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده، فرانسه و ایران، برنامه اقدام جامع مشترک را امضا کردند. این توافق شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان ضامن عدم رسیدن به تسلیحات هسته ای توسط تهران بود.
در ماه مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا، تصمیم گرفت به صورت یک طرفه از توافق برجام خارج شده و تحریم های سختی علیه تهران را بازگرداند.

در پاسخ، ایران با کنار گذاشتن محدودیت های تحقیقات هسته ای، سانتریفیوژها و سطح غنی سازی اورانیوم، کاهش تدریجی تعهدات خود در این توافق نامه را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала