آمریکا قصد دارد حمل و نقل مسافر با هواپیما های مافوق صوت را از سر بگیرد

© Photo / SPIKE AEROSPACEآمریکا قصد دارد حمل و نقل مسافر با هواپیما های مافوق صوت را از سر بگیرد
آمریکا قصد دارد حمل و نقل مسافر با هواپیما های مافوق صوت را از سر بگیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2021
اشتراک
شرکت هواپیمایی آمریکایی یونایتد ایرلاینز اعلام کرده است که قصد دارد هواپیمای فوق سریع را از شرکت Boom Supersonic خریداری کرده و به این شکل سنت پروازهای مسافربری با استفاده از هواپیماهای مافوق صوت را احیا کند.

به گزارش اسپوتنیک، این شرکت قصد دارد 15 فروند هواپیمای "اورتور" (Overture) خریداری کند و در آینده ممکن است 35 فروند دیگر از این نوع را نیز بخرد. قیمت هر فروند از این هواپیماها 200 میلیون دلار خواهد بود و بنابراین مبلغ کل معامله به سه میلیارد دلار خواهد رسید.

اولین پرواز هواپیمای مسافربری جدید روسی  ایلیوشین ـ 114 ـ 300 + ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2020
اولین پرواز هواپیمای مسافربری جدید روسی ایلیوشین ـ 114 ـ 300 + ویدئو

Overture یک هواپیمای مافوق صوت است که می تواند در عرض سه ساعت و نیم، یعنی نیمی از مدت زمان پروازعادی ، از یک سوی اقیانوس اطلس به سوی دیگر آن پرواز کند . یونایتد ایرلاینزدر صدد است هواپیماهای خود را بهینه سازی کند تا بتواند از سال 2029 (سال آغاز بهره برداری از هواپیماهای جدید) به میزان 100 درصد با سوخت هواپیمای پاکیزه برای محیط  زیست کار کند.

قصد دارند بلیط ها را به قیمت کلاس تجاری بفروشند و پیش بینی می شود گنجایش هواپیمای جدید بین 65 تا 88 نفر باشد . پروژه شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز در صورت موفقیت، سنت حمل و نقل مسافر مبا هواپیماهای افوق صوت را احیا خواهد کرد که  در سال 2003 پس از قطع پروازهای هواپیمای کنکورد ساخت انگلیس و فرانسه از بین رفت.

هواپیمای مافوق صوت توپولف 144 شوروی از سال 1975 تا 1978 برای تردد مسافران مورد استفاده قرار گرفت. ویتالی ساولیف رئیس شرکت هواپیمایی  آئروفلوت  روسیه نیز در سال  2018 در مورد آمادگی برای احیای چنین پروازهایی صحبت کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала