وزیر امور خارجه آمریکا به اسرائیل سفر می کند

© REUTERS / Pool / Olivier Hosletوزیر امور خارجه آمریکا به اسرائیل و نوار غزه سفر می کند
وزیر امور خارجه آمریکا به اسرائیل و نوار غزه سفر می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2021
اشتراک
رسانه ها از سفر وزیر امور خارجه آمریکا به اسرائیل و مناطق کرانه باختری در ۲۶ و ۲۷ مه خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، رویترز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از ۲۶ تا ۲۷ مه به اسرائیل و کرانه باختری رود اردن سفر خواهد کرد تا "آتش بس" بین نوار غزه و اسرائیل را توسعه دهد.

حمله اسرائیل و فلسطین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
مقامات اسرائیل، تصمیم در باره آتش‌بس را تأیید کردند

پیش از این وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که قصد دارد طی روزهای آینده به منطقه خاورمیانه سفر کرده و با مقامات اسرائیل و فلسطین دیدارهایی انجام دهد.

به گفته منبع رویترز، آنتونی بلینکن، در راستای تلاش های واشنگتن برای ایجاد آتش بس از اسرائیل و کرانه باختری بازدید خواهد کرد. این منبع افزود؛ بلینکن همچنین در سفر به خاورمیانه به مصر نیز سفر خواهد کرد.

کابینه وزیران امنیت اسرائیل شامگاه بیستم ماه مه به اتفاق آرا، ابتکار مصر برای آتش بس دوجانبه در منطقه درگیری اسرائیل و فلسطین را بدون هیچ گونه شرطی پذیرفت.

طاهر آن نونو، مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که اگر اسرائیل به آن پایبند باشد، این جنبش به آتش بس احترام می گذارد. آتش بس از ساعت ۲ بامداد ۲۱ مه به اجرا درآمد.

اوضاع در مرز اسرائیل و نوار غزه فلسطین در شامگاه ۱۰ مه بالا گرفت. از ابتدای تشدید درگیری ها، بیش از ۳۰۰۰ موشک از نوار غزه به داخل خاک اسرائیل شلیک شده است که حدود ۱۲۱۰ موشک رهگیری شده است.

طبق آخرین اطلاعات، ۱۰ نفر در اسرائیل کشته شدند و حدود ۵۰ نفر به شدت زخمی شدند. اسرائیل همچنین صدها حمله در نوار غزه انجام داده است. تعداد فلسطینیان کشته شده در حملات هوایی اسرائیل به ۲۲۰ نفر رسیده است که ۵۸ کودک در این درگیری ها کشته شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала