آمریکا جنگنده نسل ششم را جایگزین اف ـ 22 می کند

© Photo / U.S. Air Force/Staff Sgt. Christopher Drzazgowskiآمریکا جنگنده نسل ششم را جایگزین اف ـ 22 می کند
آمریکا جنگنده نسل ششم را جایگزین اف ـ 22 می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2021
اشتراک
نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قصد دارد در آینده ناوگان هواپیماهای F-15EX Eagle II ،F-16 Fighting Falcon و F-35 Lightning II و همچنین Next-Generation Air Dominance (NGAD) را توسعه دهد اما ممکن است از جنگنده های دیگر از جمله جنگنده نسل پنجم F-22 Raptor خلاص شود.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نشریه  The Drive اعلام کرده است.

سوخو 57 دشمن مرگبار اف 22 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2019
سوخو 57 دشمن مرگبار اف 22 + ویدئو

این نشریه با اشاره به اظهارات چارلز براون جونیور، رئیس ستاد نیروی هوایی ایالات متحده خاطرنشان می کند که قرار است هواپیمای تهاجمی A-10 Thunderbolt II برای مدتی باقی گذاشته  شود.

سخنگوی پنتاگون افزود: F-22 Raptor هنوز در حال مدرن سازی است و انتظار نمی رود این هواپیما در آینده نزدیک از رده خارج شود.  ضمناً این نشریه احتمال می دهد طبق ایده جایگزینی F-22 Raptor جنگنده نسل ششم NGAD اجرای وظایفی را که در حال حاضر به اولین جنگنده نسل پنجم جهان محول شده، بر عهده بگیرد. Drive به این واقعیت جلب توجه می کند که ممکن است هواپیمای جدید از کاستی های هواپیمای قدیمی عاری باشد.

در سپتامبر سال گذشته، ویل روپر که به عنوان دستیار خرید در وزیر نیروی هوایی ایالات متحده خدمت می کرد، اعلام کرد پنتاگون، در شرایط  پنهان کاری  در چارچوب برنامه NGAD ، نمونه اولیه هواپیمای X را طراحی ، ساخته و حداقل یک بار به آسمان بلند کرده است. منظور از هواپیمای X هواپیمای بدون سرنشین یا سرنشین دار نسل جدید از جمله جنگنده نسل ششم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала