درخواست آمریکا برای تعویق نشست سازمان ملل با موضوع فلسطین و اسرائیل

© AP Photo / Bebeto Matthewsدرخواست آمریکا برای تعویق نشست سازمان ملل با موضوع فلسطین و اسرائیل
درخواست آمریکا برای تعویق نشست سازمان ملل با موضوع فلسطین و اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2021
اشتراک
آمریکا خواستار تعویق نشست سازمان ملل درباره فلسطین و اسرائیل تا 18 ماه مه شد.

به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل در مورد تشدید فلسطین و اسرائیل در 14 مه را رد کرد و پیشنهاد می کند چنین جلسه ای در 18 مه برگزار شود. این در نامه نماینده دائمی ایالات متحده به رئیس شورای امنیت آمده است.

در این سند آمده است: "ایالات متحده نمی تواند از نشست پیگیری ویدئویی روز جمعه، 14 مه ، به دلیل ادامه تلاش های فعال دیپلماتیک، از جمله در بالاترین سطح برای ما، پشتیبانی کند. "

نمایندگی دیپلماتیک افزود: "ایالات متحده از یک نشست ویدئویی آزاد در روز سه شنبه 18 مه پشتیبانی خواهد کرد." آنها خاطرنشان كردند كه واشنگتن "در یافتن راهی برای پایان دادن به خشونت" بر حمایت سایر اعضای شورای امنیت اعتماد می كند.

پیش از این، نماینده دائمی چین تأیید کرد که جلسه 14 ماه مه برگزار نخواهد شد، "از آنجا که اعضای شورای امنیت نتوانستند در مورد برگزاری آن به توافق برسند."

به دلیل قالب مجازی جلسات، شورای امنیت نمی تواند رویه رای گیری را در دستور کار جلسه قرار دهد. به این ترتیب که اعتراض فقط یک کشور در واقع بحث در مورد موضوع را وتو می کند. در قالب رو در رو، جلوگیری از بحث فقط با رأی دادن اکثریت 15 کشور امکان پذیر است. روسیه بارها خواستار بازگشت جلسات شورای امنیت سازمان ملل به صورت رو در رو شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала