بایدن خطاب به نتانیاهو: امیدوارم درگیری دیر یا زود تمام شود

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر بایدن خطاب به نتانیاهو: امیدوارم درگیری دیر یا زود تمام شود
 بایدن خطاب به نتانیاهو: امیدوارم درگیری دیر یا زود تمام شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2021
اشتراک
رئیس‌جمهوری آمریکا در یک مکالمه تلفنی را با نخست‌وزیر اسرائیل به بررسی وضعیت داخلی فلسطین پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت شبکه المیادین، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفت: امیدوارم درگیری دیر یا زود تمام شود.

بنیامین نتانیاهو نیز از تماس بایدن و حمایت آمریکا و دادن حق به اسرائیل برای "دفاع از خودش" تشکر کرد.

حمله هوایی اسرائیل به بانک ملی اسلامی غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2021
حمله هوایی اسرائیل به بانک ملی اسلامی غزه

نتانیاهو به بایدن تاکید کرد: اسرائیل به نابودی توانمندی‌های نظامی حماس و جهاد اسلامی و سازمان‌های دیگر در غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا نیز در تماس با نتانیاهو بر حمایت این کشور از "حق دفاع اسرائیل از خودش" تاکید کرده بود.

همچنین بی‌بی‌سی گزارش داد، همزمان با هشدار سازمان ملل درباره خطر بروز "جنگ تمام عیار" با ادامه تنش‌ها، گزارش‌ها حاکی از آن است که مخالفت آمریکا مانع از آن شد که شورای امنیت سازمان ملل بتواند درباره بحران جاری فلسطین-اسرائیل بیانیه مشترکی صادر کند.

گزارش شده در حالی که ۱۴ کشور از ۱۵ عضو شورای امنیت با این بیانیه موافق بودند، آمریکا با این استدلال که چنین بیانیه‌ای در مقطع کنونی کمکی به کاهش تنش نمی‌کند با آن مخالفت کرده است.

یک منبع دیپلماتیک به شرط فاش نشدن هویتش به خبرگزاری فرانسه گفته، آمریکا در پشت صحنه فعالانه درگیر دیپلماسی با همه طرف‌ها بوده تا اوضاع را آرام کند. در این مرحله بیانیه شورای امنیت غیرسازنده خواهد بود.

هرچند این جلسه شورای امنیت پشت درهای بسته برگزار شد، به گفته منبعی دیپلماتیک با درخواست فلسطینیان احتمالا ظرف چند روز آینده جلسه دیگری به طور عمومی و علنی برگزار می‌شود.

در ادامه خشونت‌هایی که با تلاش اسرائیل برای بیرون راندن چند خانواده فلسطینی از خانه‌هایشان در محله الشیخ جراح بیت المقدس شرقی شروع شد، تاکنون بیش از ۷۰ فلسطینی و هفت اسرائیلی کشته شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала