ابراز اطمینان بایدن درباره زمان دیدار با پوتین

© Sputnik / Алексей Дружинин /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز اطمینان بایدن درباره زمان دیدار با پوتین
ابراز اطمینان بایدن درباره زمان دیدار با پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2021
اشتراک
بایدن مطمئن است که دیدار با پوتین در ماه ژوئن انجام خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران، ابراز اطمینان كرد كه دیدار وی با ولادیمیر پوتین می تواند در ماه ژوئن برگزار شود.

نمایندگان رسانه ها پرسیدند که آیا این اجلاس در تور اروپایی بایدن در اوایل تابستان برگزار می شود؟

واکنش کرملین به پیشنهاد دیدار پوتین و بایدن در یک کشور اروپایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
واکنش کرملین به پیشنهاد دیدار پوتین و بایدن در یک کشور اروپایی

رئیس جمهور آمریكا گفت: "من مطمئن هستم كه ما قادر به انجام این كار خواهیم بود، اما در حال حاضر زمان و مكان خاصی وجود ندارد، ما در حال كار بر روی آن هستیم.

روزنامه نگاران همچنین از بایدن پرسیدند که آیا وی حضور نیروهای روسی در مرز اوکراین را نوعی سیگنال برای ایالات متحده می داند؟ رئیس دولت با اشاره به اینکه این وضعیت به هیچ وجه در تمایل وی برای دیدار با پوتین تأثیری نگذاشت، پاسخ داد. در همان زمان، وی تأکید کرد که واشنگتن شاهد کاهش تعداد نیروها است. " تعداد آنها به طور قابل توجهی کمتر از یک ماه پیش است."

به نوبه خود، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، جن ساکی تأکید کرد که هنوز تاریخ، مکان و برنامه اجلاس آینده مشخص نشده است.

او در نشست خبری گفت: " رئیس جمهور ما (پوتین - ویراستار) را دعوت کرد، زیرا وی معتقد است که این گام خوبی در روابط ما خواهد بود و این به منظور تنش زدایی و ایجاد ثبات در روابط ما خواهد بود و به آنها امکان ادامه حرکت را می دهد. جلسه در حال حاضر تأیید نشده است. "

در اواسط ماه آوریل، بایدن به همکار روس خود پیشنهاد داد که در تابستان جلسه ای دوجانبه در اروپا برگزار کند تا در مورد مسائل جمع شده صحبت کند.

همانطور که نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات سابق آمریکایی گزارش داد، این اجلاس ممکن است در جمهوری چک، ایسلند، اسلوونی یا آذربایجان برگزار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала