آمریکا: احتمال توافق با ایران در ابهام است

© AP Photo / Jacquelyn Martinآمریکا: احتمال توافق با ایران در ابهام است
آمریکا: احتمال توافق با ایران در ابهام است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
اشتراک
بلینکن: احتمال توافق با ایران در مورد توافق هسته ای همچنان در ابهام است.

به گزارش اسپوتنیک، احتمال توافق با ایران در مورد بازگشت به توافق هسته ای به دلیل اقدامات تهران همچنان زیر سوال است. این بیانیه توسط وزیر خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن در مصاحبه با MSNBC، که روز پنجشنبه توسط وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد، بیان گشته است.

ارزیابی آمریکا از امکان بازگشت کامل به برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
ارزیابی آمریکا از امکان بازگشت کامل به برجام

وی گفت: "ما به طور قطع نمی دانیم كه آیا ایران آماده تصمیم گیری لازم برای بازگشت كامل به تعهدات خود در توافق هسته ای است. متأسفانه آنها همچنان به اقدامات خود ادامه می دهند تا جنبه های خطرناک برنامه [هسته ای] خود را از سر بگیرند."

از اوایل آوریل، روند مذاکره در وین در چارچوب کمیسیون مشترک ایران و "پنج" قدرت بین المللی (آلمان، فرانسه، انگلیس، چین، روسیه) برای بحث در مورد چشم انداز بازگشت احتمالی ایالات متحده در جریان است. کشورهای برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران. نمایندگان کشورهای شرکت کننده در این توافق نامه با طرف آمریکایی مشورت می کنند اما هیچ مذاکره مستقیمی بین ایالات متحده و ایران در وین انجام نشده است. در همان زمان، همانطور که میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین قبلاً اشاره کرد ، مطلوب است که مذاکرات تا 21 ماه مه پایان یابد، زیرا روز بعد توافق موقت بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی منقضی می شود. که سطح قابل قبول و مورد تأیید از سوی این سازمان بین المللی را تامین می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала