دعوت پلوسی از بایدن برای اولین سخنرانی در کنگره

© REUTERS / Jonathan Ernstدعوت پلوسی از بایدن برای اولین سخنرانی در کنگره
دعوت پلوسی از بایدن برای اولین سخنرانی در کنگره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
اشتراک
روسای جمهور ایالات متحده معمولاً طی چند هفته پس از روی کار آمدن برای نمایندگان سخنرانی می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هیل، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان، روز سه شنبه از جو بایدن رئیس جمهور آمریكا، دعوت كرد تا در تاریخ ۲۸ آوریل در مقابل هر دو مجلس قانون گذار آمریكا سخنرانی كند.

کاخ سفید تاریخ دیدار پوتین و بایدن را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
کاخ سفید تاریخ دیدار پوتین و بایدن را اعلام کرد

پلوسی در نامه ای به رئیس دولت گفت: من می نویسم تا شما را به سخنرانی در نشست مشترک كنگره در روز چهارشنبه ۲۸ آوریل دعوت كنم، تا دیدگاه خود را برای حل مشكلات و [تحقق] فرصت های این لحظه تاریخی به اشتراک بگذارید. متن این سند توسط سرویس مطبوعاتی سخنران پخش شد.

بعداً سخنگوی کاخ سفید تایید کرد، که بایدن دعوت رئیس مجلس نمایندگان را پذیرفته است، سرویس مطبوعاتی کاخ سفید به نقل از این مقام رسمی گفت: رئیس جمهور دعوت <...> را برای سخنرانی در یک نشست مشترک کنگره در ۲۸ آوریل، در آستانه صدمین روز تصدی خود به عنوان [رئیس دولت] پذیرفت.

این اولین سخنرانی بایدن در کنگره در زمان ریاست جمهوری وی است که از ۲۰ ژانویه آغاز شد. همانطور که روزنامه هیل اشاره کرد معمولاً روسای جمهور ایالات متحده در عرض چند هفته پس از روی کار آمدن رئیس جمهور سخنرانی هایی را برای قانون گذاران انجام می دهند، اما با توجه به شرایط همه گیر کرونا، بایدن هنوز چنین کاری نکرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала