رسانه ها: به دلیل نشت اطلاعات، شماره تلفن زاکربرگ لو رفت

© AFP 2023 / Samuel Corum/Getty Imagesرسانه ها: به دلیل نشت اطلاعات، شماره تلفن زاکربرگ لو رفت
رسانه ها: به دلیل نشت اطلاعات، شماره تلفن زاکربرگ لو رفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2021
اشتراک
داده های بیش از ۳۲ میلیون کاربر از ایالات متحده، بیش از ۲۸ میلیون کاربر از عربستان سعودی و همچنین تقریبا ۱۰ میلیون کاربر از روسیه در شبکه در دسترس همگان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک پست، شماره تلفن مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک، همراه با اطلاعات شخصی ۵۳۳ میلیون کاربر دیگر از این سیستم عامل، در شبکه منتشر شد.

فیس بوک صفحه پرس‌تی‌وی را به صورت دائمی بست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2021
فیس بوک صفحه "پرس‌تی‌وی" را به صورت دائمی بست

پیش از این، بیزنس اینسایدر گزارش داده بود، که داده های شخصی زاکربرگ و شماره تلفن ۵۳۳ میلیون کاربر فیس بوک از ۱۰۶ کشور به صورت رایگان در اینترنت موجود است.

به گفته بیزنس اینسایدر، این اطلاعات در یک انجمن هکر منتشر شده است، بنابراین "برای هر کسی که مهارت های اولیه دستکاری داده ها را دارد" به صورت رایگان در دسترس است. از جمله، این شبکه داده های بیش از ۳۲ میلیون کاربر از ایالات متحده، بیش از ۲۸ میلیون کاربر از عربستان سعودی و همچنین تقریبا ۱۰ میلیون کاربر از روسیه است. این اطلاعات شامل نام کامل، مکان، تاریخ تولد و سایر اطلاعات شخصی دیگر است.

به گفته این روزنامه، یکی از کاربران توییتر توجهات به نشت اطلاعات زاکربرگ را جلب کرده است. وی در حساب خود، تصویری از انجمن را منتشر کرد که حاوی مشخصات شخصی بنیانگذار فیس بوک است. در مورد نقض اطلاعات ۵۳۳ میلیون نفر، به صورت طنز نوشته است: که متأسفانه، مارک زاکربرگ نیز در میان آنها است. از آنجا که روزنامه نگاران نمی توانند بیانیه ای از فیس بوک دریافت کنند، ممکن است با شماره ای که در شبکه قرار دارد با او تماس بگیرند؟

شبکه اجتماعی فیس بوک در سال ۲۰۰۴ توسط مارک زاکربرگ تاسیس شد. دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا واقع شده است. فیس بوک علاوه بر پیام رسان واتس آپ، دارای تعداد زیادی سرویس معروف دیگر مانند مسنجر و اینستاگرام است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала