طرح اقتصادی ۲ تریلیون دلاری بایدن

© AP Photo / Cliff Owenطرح اقتصادی ۲ تریلیون دلاری بایدن
طرح اقتصادی ۲ تریلیون دلاری بایدن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا از طرح کمک اقتصادی ۲ تریلیون دلاری خود رونمایی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در خصوص طرح نجات اقتصادی ۲ تریلیون دلاری خود اظهار داشت: این سرمایه‌گذاری است که در آمریکا برای یک نسل تنها یک بار خواهد بود؛ برخلاف آنچه تاکنون دیده‌ایم یا انجام داده‌ایم، همانگونه که ده‌‌ها سال قبل سیستم بزرگراه بین ایالتی را ساختیم و مسابقه فضایی به راه انداختیم.

روسای جمهور ایران و چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
گزارش و تحلیل
آقای بایدن خود کرده را تدبیر نیست

رئیس جمهور آمریکا افزود: این بزرگترین سرمایه گذاری در مشاغل از زمان جنگ جهانی دوم است. در این طرح ۶۲۱ میلیارد دلار برای نوسازی زیرساخت های حمل و نقل، ۴۰۰ میلیارد برای حمایت از افراد مسن و معلول، ۳۰۰ میلیارد برای حمایت از بخش صنعتی اختصاص یافته است.

علاوه بر این ۲۱۳ میلیارد دلار برای نوسازی و ساخت مسکن ارزان قیمت و ۱۰۰ میلیارد دلار برای توسعه شبکه‌ها با پهنای باند بالا هزینه خواهد شد.

این طرح همچنین شامل معرفی استاندارد جدیدی برای صنعت تولید انرژی با هدف كاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در این بخش تا سال ۲۰۳۵ است. بایدن معتقد است که این طرح به پیروزی رقابت جهانی با چین کمک می‌کند.

در ۶ مارس، مجلس سنا بسته اقدامات نجات اقتصاد آمریکا را تصویب کرد. این لایحه با اختلاف یک رأی به تصویب رسید. با وجود تصویب، برخی از نکاتی که بیشترین بحث و جدال را در میان سناتورها ایجاد کرده بود از پیش نویس حذف شد. به عنوان مثال افزایش حداقل دستمزد از ۲۵/۷ به ۱۵ دلار در ساعت تا سال ۲۰۲۵، از این لایحه حذف شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала