کاخ سفید: بایدن قصد ملاقات با کیم جونگ اون را ندارد

© AFP 2023 / Paul J. Richardsکاخ سفید: بایدن قصد ملاقات با کیم جونگ اون را ندارد
کاخ سفید: بایدن قصد ملاقات با کیم جونگ اون را ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
اشتراک
کاخ سفید در ژانویه اعلام کرد که دولت ایالات متحده در حال آماده سازی استراتژی جدیدی برای جمهوری دموکراتیک کُره است.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه در جلسه توجیهی جنیفر پساکی معاون مطبوعاتی کاخ سفید اعلام داشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریكا، قصد ملاقات شخصاً با كیم جونگ-اون رهبر حزب دموکراتیک کره را ندارد.

آزمایش موشک در کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
کره شمالی شورای امنیت را متهم کرد

یکی از روزنامه نگاران از پساکی پرسید: حال كه رئیس جمهور گفته، آمادگی خود را برای یک نوع دیپلماسی با جمهوری دموكرات کره شمالی دارد، آیا این [فرصت] نشستن [در پشت میز مذاكره] با كیم جونگ اون را شامل می شود؟

سخنگوی رهبر آمریکا گفت: من فکر می کنم که رویکرد [بایدن] بسیار متفاوت خواهد بود، این هدف او نیست.

کاخ سفید در ژانویه اعلام کرد که دولت فعلی ایالات متحده، به ریاست رئیس جمهور جو بایدن، در حال آماده سازی استراتژی جدیدی نسبت به جمهوری دموکراتیک کره شمالی و پیگیری دوره ای از جمله مهار پیونگ یانگ است.

رئیس قبلی دولت ایالات متحده دونالد ترامپ، مشارکت شخصی بی سابقه ای را در مذاکرات با کره شمالی داشت، که برای حل مشکل هسته ای شدن شبه جزیره کره طراحی شده بود.

در ژوئن سال ۲۰۱۸، اولین اجلاس سران آمریكا و جمهوری دموکراتیک کره شمالی در سنگاپور برگزار شد و به دنبال آن سند مشترکی تصویب شد.

سپس پیونگ یانگ خود را متعهد به خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره در ازای تضمین های امنیتی از واشنگتن کرد.

در فوریه سال ۲۰۱۹، دومین اجلاس سران در هانوی برگزار شد. ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کُره شمالی در این باره پس از جلسات متعدد، از جمله چهره به چهره، نتوانستند به توافق برسند و سند مشترکی را امضا نکردند.

در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹، سومین جلسه بین دونالد ترامپ و کیم جونگ اون برگزار شد، این دیدار در منطقه غیرنظامی در مرز کره شمالی و کره جنوبی برگزار شد.

در ۵ اکتبر ۲۰۱۹، نمایندگان ایالات متحده و جمهوری دموکراتیک کره شمالی در سطح کاردار در سوئد دیدار کردند، اما این مذاکرات بی فایده پایان یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала