دادگاه رسیدگی به قتل جورج فلوید آمریکایی برگزار شد

© AP Photo / Hennepin County Sheriff's Officeدادگاه رسیدگی به قتل جورج فلوید آمریکایی برگزار شد
دادگاه رسیدگی به قتل جورج فلوید آمریکایی برگزار شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
اشتراک
همانطور که نماینده دفتر دادستانی تأکید کرد، علت مرگ آفریقایی تبار آمریکایی رفتار غیر منطقی خشن با وی در هنگام دستگیری بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، دادگاه شهرستان هنپین مینه سوتا، روز دوشنبه سخنان آغاز اتهامات و دفاعیات افسر پلیس سابق درک شووین، که به قتل سیاهپوست امریکایی جورج فلوید در ماه مه سال ۲۰۲۰ متهم شده است را شنید.

در محل مرگ فلوید یک نفر در تیراندازی کشته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2021
در محل مرگ فلوید یک نفر در تیراندازی کشته شد

جری بلک ول سخنگوی دفتر دادستانی، توجه خود را به این مسئله جلب کرد که شووین در زمان دستگیری اسلحه به همراه نداشت و تهدیدی برای اطرافیانش نداشته است.

بلک ول ویدئویی از لحظه ای که شووین و دیگر افسران پلیس سعی در دستگیری آمریکایی آفریقایی تبار داشتند، به هیئت منصفه نشان داد.

همانطور که نماینده دفتر دادستانی تأکید کرد؛ علت مرگ فلوید برخورد سخت ناعادلانه با وی در جریان دستگیری بوده است.

وکیل پلیس سابق اریک نلسون از هیئت منصفه خواست نه تنها فیلم، بلکه شرایط دیگر این حادثه را نیز در نظر بگیرد.

وی تأكید كرد كه شووین كاملاً مطابق دستورالعمل ها عمل می كند و فلوید از او بزرگتر و قویتر است. نلسون توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که آمریکایی آفریقایی تبار قبلاً مواد مخدر مصرف کرده بود.

همانطور که وكیل اصرار دارد، این عامل اصلی مرگ فلوید بود و نه اقدامات شووین.

دفتر دادستانی اولین شاهد، ناجی نجات دهنده، جینا لی اسکاری را صدا زد، وی با استفاده از دوربین های نظارتی که در خیابان های مینیاپولیس نصب شده بود، قادر به مشاهده آنچه بین فلوید و پلیس در حال وقوع بود، بود.

رسیدگی به پرونده شووین، اساساً از ۸ مارس آغاز شد. جدی ترین جنایاتی که افسر پلیس سابق به آن متهم می شود، قتل درجه دو است. اگر شووین مجرم شناخته شود، می تواند به حبس تا ۴۰ سال محکوم شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала