اعلام چهار اولویت دولت جو بایدن در عراق

© REUTERS / Jonathan Ernstاعلام چهار اولویت دولت جو بایدن در عراق
اعلام چهار اولویت دولت جو بایدن در عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
اشتراک
سفیر آمریکا در عراق چهار اولویت دولت جدید واشنگتن در عراق را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، متیو تولر، سفیر آمریکا در عراق در جریان یک کنفرانس ویدئویی گفت: اهداف استراتژیک آمریکا علی رغم تغییر دولت‌های پیاپی در کاخ سفید به قوت خود باقی هستند اما از نقطه‌نظر عملی باید گفت که یکی از ثمره های این سیستم آمریکا این است که هر چهار یا هشت سال یک دولت جدید روی کار می آید که با دیدی متفاوت نسبت به دولت قبلی چالش ها را بررسی می کند.

انتقال نیرو و تسلیحات جدید آمریکایی به سوریه از عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2021
انتقال نیرو و تسلیحات جدید آمریکایی به سوریه از عراق

وی افزود: این دید و نگاه جدید نظرات جدیدی را برای برخی از چالش هایی که با آنها مواجه هستیم، به همراه دارد اما بدون شک استمرار وجود خواهد داشت چرا که منافع آمریکا در این کشور مهم تغییر نخواهد کرد.

تولر تصریح کرد: شکست داعش همچنان یکی از اولویت های هیات امنیتی آمریکا در عراق است و علی رغم ضررهای مادی این گروه، حضور نیروهای آمریکایی در عراق به دعوت دولت بغداد صورت گرفته تا یک ماموریت محدود انجام دهند که بر ارائه کمک و مشورت به نیروهای مقابله با تروریسم عراقی متمرکز است.

این سفیر آمریکایی تاکید کرد: ادامه حفظ این حضور مادامی که لازم باشد به دولت عراق در جلوگیری از بازگشت داعش و تروریست ها برای تهدید کردن مردم عراق و تهدید کردن امنیت منطقه کمک می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала