آمریکا به خروج مخفیانه بمب‌های هسته‌ای از اروپا متهم شد

CC0 / Pixabay / آمریکا به خروج مخفیانه بمب‌های هسته‌ای از اروپا متهم شد
آمریکا به خروج مخفیانه بمب‌های هسته‌ای از اروپا متهم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2021
اشتراک
ایالات متحده به خروج مخفیانه بمب های هسته ای از اروپا متهم شد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان تحقیقاتی "فدراسیون دانشمندان آمریکایی" ایالات متحده را به خروج مخفیانه بمب های هسته ای از اروپا محکوم کرد. به گفته کارشناسان این سازمان، در سال های اخیر واشنگتن تعداد بمب ها را در اروپا به میزان یک سوم کاهش داده است: از 150 به 100 واحد.

خاطرنشان می شود که مقامات ایالات متحده رسما گزارشی در مورد تغییر تعداد سلاح های هسته ای تاکتیکی خود در اروپا گزارش نکرده اند.

هانس کریستنسن و مت کوردا، کارشناسان FAS، مروری بر وضعیت نیروهای هسته ای ایالات متحده منتشر کردند که بر اساس آن تعداد بمب های جاذبه هسته ای B61 آمریکایی در اروپا به صد واحد کاهش یافته است. در همان زمان، پیش از این اعتقاد بر این بود که ایالات متحده 150 بمب را در شش پایگاه ناتو در بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه ذخیره می کند.

منابع نشریه در آژانس های دولتی روسیه ادعا می کنند که روسیه اطلاعیه مناسب را دریافت نکرده است. به گفته یکی از گفتگو کنندگان، ممکن است این تغییرات "مربوط به نوسازی این بمب ها به منظور افزایش دقت و کارایی آنها باشد".

به گفته کارشناسان آمریکایی، به دلیل خراب شدن روابط واشنگتن و آنکارا در پس زمینه اقدام به کودتا در ترکیه در سال 2016، تعداد بمب های آمریکایی، به ویژه در پایگاه اینجیرلیک ترکیه ممکن است کاهش یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала