اولین پرواز پهپاد جنگی بوئینگ

© AFP 2023 / Guadalupe M. Deanda III / USMCاولین پرواز پهپاد جنگی بوئینگ
اولین پرواز پهپاد جنگی بوئینگ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
اشتراک
شرکت بوئینگ از انجام موفق اولین پرواز پهپاد تهاجمی خود به نام لویال وینگمن خبر داده است. این پهپاد بر فراز مجموعه وومرا رنج استرالیا به پرواز درآمده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری مهر ، دولت استرالیا بعد از پرواز موفق این نمونه اولیه سفارش خرید سه پهپاد تهاجمی دیگر را نیز به بوئینگ ارائه داده است. طراحی و تولید این پهپاد با همکاری نیروی هوایی ارتش استرالیا انجام شده و نتیجه سه سال مطالعه و تحقیق است.

انتشار تصاویری از پهپاد آرگومنت روسیه + عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
انتشار تصاویری از پهپاد "آرگومنت" روسیه + عکس

پیش از این پرواز، موتور پهپاد یادشده، سیستم‌های کنترل و ناوبری و رابط‌های کاربری آن مورد بررسی و آزمایش قرار گرفتند. این پهپاد تمام خودکار زیر نظر یک ایستگاه کنترل زمینی و در مسیر و ارتفاع از قبل تعیین شده پرواز کرد. این پهپاد که در سال ۲۰۲۱ پروازهای آزمایشی دیگری نیز انجام خواهد داد هم به صورت انفرادی و هم در قالب گروهی قادر به انجام مأموریت‌های محوله است.

ارزش قرارداد ارتش استرالیا با بوئینگ برای تولید سه پهپاد جنگی دیگر ۱۱۵ میلیون دلار است و این پهپادها تا سه سال دیگر تولید و عرضه می‌شوند. این پهپادها برای تصمیم گیری در مورد هدف مورد حمله به هوش مصنوعی مجهز هستند و برخی انواع بمب و موشک سبک را نیز می‌توان بر روی آنها نصب کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала