واکنش پمپئو به احتمال بازگشت آمریکا به برجام

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش پمپئو به احتمال بازگشت آمریکا به برجام
واکنش پمپئو به احتمال بازگشت آمریکا به برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین ایالات متحده به احتمال بازگشت آمریکا به برجام واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت ترامپ در نشست محافظه کاران آمریکا از اعمال تحریمهای اقتصادی بر ایران دفاع کرد و در ادامه صلح با ایران را برای آمریکا و منطقه خاورمیانه فاجعه‌بار دانست.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
گزارش و تحلیل
خطیب زاده:آمریکا در مسیر خروج از برجام تله ی انفجاری گذاشته

وی که در روز شنبه و در سومین روز این نشست در اورلاندوی فلوریدا سخنرانی می‌کرد، افزود روزی که می‌خواستیم تحریم‌ها را اعمال کنیم، می‌گفتند شما نمی‌توانید جلوی ارسال پول نقد به ایران را بگیرید. ما این کار را کردیم و جنگ در نگرفت. می‌گفتند انتقال سفارت آمریکا به قدس پیامدهای بدی بدنبال خواهد داشت، اما ما این کار را انجام دادیم و باز هم جنگی در نگرفت.

پمپئو همچنین با اشاره به رویکرد دولت بایدن برای بازگشت به توافق با ایران، افزود: " به نظر می‌رسد تیم جدید از صلح با ایران حمایت می‌کنند که برای آمریکا و منطقه یک فاجعه خواهد بود.

وی با یادآوری سفر خود به کره شمالی گفت: " رئیس جمهوری ترامپ وقتی که مدیر سیا بودم، مرا به پیونگ یانگ فرستاد تا با کیم رهبر کره شمالی درباره آمادگی برای دیدار تاریخی سران در سنگاپور گفتگو کنم. به یاد می‌آورید که ما در شرایط پر تنشی بودیم.

پمپئو افزود: " ما این شرایط پرتنش را نه به سمت جنگ بلکه به سمت بازدارندگی بردیم. از زمان دو نشست سران در سنگاپور و هانوی، کره شمالی هیچ آزمایش موشک بالستیک و هیچ آزمایش سلاح اتمی نداشت. آزمایش به صفر رسید و این کاری بود که انجام دادیم. این یک سیاست خارجی واقعی است."

وزیر خارجه پیشین آمریکا این جمله جو بایدن که "آمریکا بازگشته است" را به سخره گرفت و گفت: " به چه بازگشته است؟ بازگشت به ارسال طبق‌هایی از پول نقد به ایران تا آنها موشک بسازند و ما را تهدید کنند؟"

پمپئو ادامه داد:" بازگشت به اینکه آمریکا را در خطر قرار دهند؟ این چیزی نیست که ما بخواهیم به آن بازگردیم. ما باید جسورانه عمل کنیم و همیشه باید آمریکا را در اولویت نخست قرار دهیم. ما نمی‌خواهیم به توافقی با چین برگردیم که مشاغل آمریکایی را از بین می‌برد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала