پرتاب موشک اسپیس ایکس موشک با ۶۰ ماهواره استارلینک

CC0 / / پرتاب موشک اسپیس ایکس موشک با ۶۰ ماهواره استارلینک
پرتاب موشک اسپیس ایکس موشک با ۶۰ ماهواره استارلینک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
مرحله اول این پرتابگر قبلاً در پنج پرتاب مورد استفاده قرار گرفته، اما این بار آنها نتوانستند موشک فالکون ۹ را به سکوی شناور در اقیانوس اطلس برگردانند.

به گزارش اسپوتنیک، اسپیس ایکس روز دوشنبه یک موشک فالکون ۹ با ۶۰ ریزماهواره استارلینک را پرتاب کرد. این پرتاب در وب سایت اسپیس ایکس پخش می شود.

پرتاب موفقیت آمیز موشک ماهواره بر اسپیس ایکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2021
پرتاب موفقیت آمیز موشک ماهواره بر اسپیس ایکس

پرتاب از پایگاه فضایی در کیپ کاناورال (فلوریدا) در ساعت ۲۲:۵۹ به وقت ساحل شرقی آمریکا (۰۶:۵۹ در ۱۶ فوریه به وقت مسکو) انجام شد.

پرتاب قبلی موشک این شرکت با محموله ای مشابه در ۴ فوریه انجام شد.

مرحله اول این ناو قبلاً در پنج پرتاب مورد استفاده قرار می گرفت، اما این بار کارمندان اسپیس ایکس نتوانستند موشک فالکون ۹ را به سکو شناور Of Course I Still Love You در اقیانوس اطلس بازگردانند.

این فناوری به شرکت اجازه می دهد تا هزینه راه اندازی های بعدی رسانه ها را کاهش دهد.

اسپیس ایکس قصد داشت ریزماهواره های استارلینک را روز یکشنبه به مدار بفرستد، اما به دلیل نامساعد بودن هوا، تصمیم گرفت که پرتاب را یک روز به تعویق بیندازد.

شبکه استارلینک برای ایجاد دسترسی به اینترنت با استقرار تعداد زیادی از ماهواره های کوچک با وزن تا ۵۰۰ کیلوگرم در مدار کم زمین طراحی شده است.

اسپیس ایکس تخمین می زند که پرتاب ۱۱۰۰۰ ماهواره و بهره برداری از آنها در مجموع ۱۰ میلیارد دلار هزینه در بردارد. در ماه مه ۲۰۱۹، اولین ۶۰ ریزماهواره استارلینک به فضا پرتاب شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала