اکثریت آمریکایی ها خواهان خروج ترامپ از صحنه سیاست هستند

© AFP 2023 / ALEX EDELMANاکثریت آمریکایی ها خواهان خروج ترامپ از صحنه سیاست هستند
اکثریت آمریکایی ها خواهان خروج ترامپ از صحنه  سیاست هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2021
اشتراک
بسیاری از آمریکایی ها اعلام کرده اند که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا باید از صحنه سیاست این کشور خارج شود.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی انجام شده  توسط شبکه تلویزیونی CNBC نشان داده شده است.

وکیل ترامپ هدف از استیضاح را توضیح داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2021
وکیل ترامپ هدف از استیضاح را توضیح داد

طبق این نظر سنجی ، 54 درصد از نظرخواهی شدگان  خواستار خروج نهایی ترامپ از صحنه سیاست بودند. چنین انظری  توسط 81 درصد دموکرات ها ، 26 درصد جمهوری خواهان و همچنین 47 درصد شرکت کنندگان در نظر سنجی که از این احزاب حمایت نمی کنند ، ابراز  شده است.

در عین حال ، 74 درصد از پاسخ دهندگان جمهوری خواه امیدوارند که ترامپ به مشارکت فعالانه خود در زندگی سیاسی  آمریکا ادامه دهد و 48 درصد از طرفداران  حزب جمهوری خواه دوست دارند ترامپ "رئیس این حزب بماند".

پیش از این ، یک نظرسنجی نشان داده بود که اکثر شهروندان ایالات متحده اعتقاد ندارند که آمریکا پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ "دوباره بزرگ" شده  باشد . 57 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که در طول چهار سال گذشته ، ترامپ شعار اصلی مبارزات انتخاباتی خود -"آمریکا را بزرگ بساز"را برآورده نکرده است. در عین حال، تنها 39 درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی گفتند که او موفق به دستیابی به این هدف شده است.

9 فوریه ، دادگاه دوم برای استیضاح ترامپ به ابتکار حزب  دموکرات در سنای آمریکا  آغاز شد. 14 ژانویه، مجلس نمایندگان به استیضاح ارباب سابق کاخ سفید در رابطه با ناآرامی های واشنگتن رای داده بود . دموکرات ها انگیزه تصمیم خود را این واقعیت می دانند که ترامپ پس از استیضاح نهایی دیگر قادر به نامزد شدن دوباره برای ریاست جمهوری نخواهد بود. این اولین بار در ایالات متحده است که تلاش می شود رهبر کشور پس از پایان دوره ریاست جمهوری از سمت خود برکنار گردد. ترامپ در طول دوره ریاست جمهوری خود یک بار دیگر نیز در مجلس نمایندگان استیضاح شده اما این استیضاح در مجلس سنای آمریکا نهایی نشده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала