آمریکا میانمار را تحریم کرد

© REUTERS / Stringer آمریکا میانمار را تحریم کرد
 آمریکا میانمار را تحریم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
اشتراک
تحریم های جدید امریکا علیه میانمار به ویژه علیه کسانی که نقش اصلی را در سرنگونی دولت منتخب دموکراتیک میانمار داشتند، اجرا می شود.

به گزارش اسپوتنیک، وب سایت خزانه داری آمریکا اعلام نمود، ایالات متحده در ارتباط با وقایع میانمار، چند فرد و شرکت از جمله رهبری نظامی این کشور و سه شرکت طلا و جواهر را به لیست تحریم ها اضافه کرد.

بایدن فرمان تحریم های میانمار را صادر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
بایدن فرمان تحریم های میانمار را صادر کرد

وزارت خزانه داری امریکا در بیانیه ای گفت: "این تحریم ها به ویژه علیه کسانی انجام می شود که نقش اصلی را در سرنگونی دولت منتخب دموکراتیک میانمار داشتند. این تحریم ها علیه مردم میانمار نیست."

در میان افرادی که تحت این تحریم ها قرار گرفتند نام نمایندگان رهبری نظامی این کشور به چشم می خورد که در فوریه قدرت را به دست گرفتند و دولت غیرنظامی را برکنار کردند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت كه وی فرمانی را برای اعمال تحریم ها علیه رهبران نظامی میانمار درگیر در كودتا امضا كرده است.

بایدن در کاخ سفید گفت: " امروز من یک دستور اجرایی جدید امضا کردم که به ما امکان می دهد بی درنگ نظامیان میانماری را که رهبری کودتا را بر عهده داشتند، تحریم کنیم، این تحریم‌ها بر منافع تجاری و اعضای نزدیک خانواده آنها تأثیر می گذارد." وی گفت که حلقه اول افرادی که تحت تأثیر این تحریم ها قرار خواهند گرفت در این هفته مشخص خواهد شد.

بایدن گفت که ایالات متحده همچنین قصد دارد کنترل صادرات را افزایش دهد، دارایی های ایالات متحده را که به دولت میانمار کمک می کنند مسدود کند، اما به کمک های بشردوستانه ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала