اظهارنظر تند و رکیک رئیس پنتاگون درباره جنگنده خودی F-35

© Photo / Public domain/Robert Sullivanاظهارنظر تند و رکیک رئیس پنتاگون درباره جنگنده خودی F-35
اظهارنظر تند و رکیک رئیس پنتاگون درباره جنگنده خودی F-35  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا ، کمی قبل از استعفا، جنگنده نسل پنجم F-35 را تکه ای ..." نامید.

به گزارش اسپوتنیک، متن سخنان آقای میلر در کنفرانس مطبوعاتی وی در وب سایت پنتاگون منتشر شده است.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا در مورد گفتگوی خود با خلبان آمریکایی صحبت کرد. رئیس پنتاگون گفت  هنگامی که پرسید خلبان با کدام هواپیما پرواز می کند ، وی پاسخ داد F-35.

آمریکا تولید انبوه اف-35 را برای مدت نامعلومی به تعویق انداخت - اسپوتنیک ایران
آمریکا تولید انبوه اف-35 را برای مدت نامعلومی به تعویق انداخت

میلر افزود : "من در پاسخ گفتم این تکه ... است ... و او… خندید ، من گفتم:" نه ، جدی درباره آن برایم  تعریف کن. " سرپرست وزارت دفاع آمریکا در دنباله خاطرنشان کرد که خلبان F-35 آنرا "هواپیمای باورنکردنی" خوانده است.

کریستوفر میلر همچنین گفت: "من فکر می کنم ما یک هیولایی را  ساخته ایم، اما شما این را می دانید."

رئیس فعلی پنتاگون توسط دونالد ترامپ ، رئیس جمهور وقت وقت ، در 9 نوامبر سال 2020 به این سمت منصوب شد و با برسرکار آمدن دولت جدید ایالات متحده استعفا داد.

پیش از این ، بلومبرگ به نقل از بخش آزمایشات پنتاگون گزارش داده بود که F-35 دارای 871 نقص است که آمادگی رزمی آن را تضعیف می کند. به گفته آژانس ، این نقایص مربوط به نرم افزار و سخت افزار هواپیما است ، ده مورد از آنها بالقوه از جمله کمبود های جدی و دسته اول است: این نقص های مهمی است که می تواند ایمنی خلبانان را به خطر بیندازد و اثربخشی عملیات های نظامی را کاهش دهد.

F-35 یک جنگنده بمب افکن نسل پنجم است که علاوه بر ایالات متحده در خدمت ارتش های تعدادی از متحدان این کشور قرار دارد.  برنامه Lockheed Martin F-35 Lightning II برای ساخت این جنگنده تا به حال حدود 1.5 تریلیون دلار هزینه داشته و گرانترین برنامه تسلیحاتی در تاریخ جهان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала