اعلام جزئیات جدیدی درباره اهداف مهاجمان به کاخ کنگره آمریکا

© Sputnik / Artur Gabdrahmanov /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام جزئیات جدیدی درباره اهداف مهاجمان به کاخ کنگره آمریکا
اعلام جزئیات جدیدی درباره اهداف مهاجمان به کاخ کنگره آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستان های فدرال آمریكا اعلام کردند هدف معترضین كه روز 6 ژانویه کاخ كنگره را در واشنگتن تصرف كردند، ترور نمایندگان كنگره بود.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری آسوشیتدپرس با استناد به دادستان های آمریكا اعلام کرده است

به گفته آژانس ، چنین اتهامی در دادخواست دادستانی آریزونا در رابطه با پرونده جیکوب چنسلی، اهل  این ایالت که با لباس وایکینگ در ناآرامی ها شرکت کرده بود، مطرح شده است.

در این سند آمده است: "شواهد محکم، از جمله سخنان و اقدامات خود چنسلی در کاخ کنگره، موید این موضوع است كه هدف آشوبگران دستگیری و كشتن مقامات منتخب در دولت ایالات متحده بوده است."

راست گرایان افراطی قبل از حمله به کاخ کنگره بیت کوین دریافت کرده بودند - اسپوتنیک ایران
راست گرایان افراطی قبل از حمله به کاخ کنگره بیت کوین دریافت کرده بودند

دادستان پرونده علیه چنسلی همچنین افزود كه این معترض یادداشت حاوی تهدیدات علیه مایک پنس معاون رئیس جمهور در سالن جلسات كنگره باقی گذاشته كه در آن از جمله گفته شده است: " زمان عدالت بالاخره فرا می رسد."

با این حال ، بعداً ، مایکل شروین ، قائم مقام دادستان شهرستان کلمبیا ایالت نیویورک گفت که اکنون شواهد مستقیم حاکی از  قصد طرفداران دونالد ترامپ برای تصرف کاخ کنگره یا کشتن اعضای کنگره وجود ندارد. شروین تأکید کرد که تحقیقات در مورد این حادثه فراتر از پایتخت آمریکا است و شرکت کنندگان در این حمله به کاخ کنگره در سراسر کشور بازداشت شده و مورد بازجویی قرار می گیرند و بنابراین ممکن است اطلاعات ضد و نقیضی دریافت شود .

هواداران جمهور فعلی آمریکا روز 6 ژانویه  اندکی پس از تجمع در محل سخنرانی وی به کاخ کنگره (کاپیتول) در پایتخت آمریكا حمله كردند. یک شرکت کننده در ناآرامی ها بر اثر اصابت گلوله و سه نفر دیگر به علت غیر مرتبط با خشونت جان خود را از دست دادند ، یک مامور پلیس نیز پس از زخمی شدن درگذشته است. همچنین کایپتول متحمل خسارات مادی شده است. این آشوب ها تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری در كنگره را به تاخیر انداخت. در این شرایط، رهبران دموکرات سنا خواستار استیضاح ترامپ یا برکناری وی طبق متمم 25 قانون اساسی در خصوص عدم صلاحیت شده اند.

حزب دموکرات ایالات متحده دونالد ترامپ، رهبر فعلی این کشور را مقصر آنچه اتفاق افتاده، می داند . در همین راستا ، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا قطعنامه ای را برای استیضاح و برکناری رئیس جمهور از سمت خود صادر کرده و به تصویب رسانده است.  برای برکناری زودهنگام ترامپ از قدرت ، استیضاح وی در سنا نیز ضروری است ، اما میچ مک کانل رئیس مجلس سنای آمریکا گفت که سناتورها تا پایان انقضای دوره حکومت رئیس فعلی دولت در 20 ژانویه به این کار نخواهند پرداخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала