ایلهان عمر: دولت بایدن فروش‌ تسلیحات به عربستان را لغو کند

CC BY-SA 2.0 / Lorie Shaull / Ilhan Omarایلهان عمر نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا
ایلهان عمر نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی مجازی که با میزبانی مرکز استیمسون برگزار شد، گفت: دولت جو بایدن، باید بعد از آنکه قدرت را در دست گرفت، فروش تسلیحاتی دونالد ترامپ را به عربستان و امارات متحده عربی لغو کند.

به گزارش اسپوتنیک، چندی پیش، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یک وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد تا مساله تصویب کنگره را در ارتباط با یک فروش هشت میلیارد دلاری تسلیحات به عربستان و امارات دور بزند.

کودتا در آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کودتا در آمریکا

دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا که جو بایدن به عنوان معاونش خدمت میکرد، به عربستانی ‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار فروش تسلیحات پیشنهاد داده بود.

ایلهان عمر اظهار کرد: دولت بایدن هنوز فرصت لغو این فروش‌ های تسلیحاتی به عربستان را دارد و من فکر می ‌کنم که آنها باید چنین کاری کنند. دموکرات های سنا نیز باید به فشار وارد کردن برای آن ادامه دهند.

وی گفت: سیاستمداران آمریکا مساله حفظ ارزشهای حقوق بشری در ضمن حمایت از هم پیمانان را کنار گذاشته اند و در نتیجه بیش از پیش کشورشان را در جهان منزوی ساخته‌ اند.

عمر به این کنفرانس گفت: ما مسئولیت پاسخ به تروریسم را داریم اما اغلب این کار را به شیوه ای به شدت نظامی بدون اعتنا به حقوق بشر انجام می دهیم و این رویکرد باعث امنیت بیشتر ما نشده است.

این نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: دولت بعدی متعلق به جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا، باید خطوط قرمزی در ارتباط با فروش های تسلیحاتی تعیین کرده و کنگره نیز باید بر نقش نظارتی فعالش در ارتباط با همه فروش های تسلیحاتی به کشورهای خارجی تاکید کرده و خودش را تصمیم ‌گیری‌ های حوزه سیاست خارجی در ارتباط با چنین مسائلی دخیل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала