رسانه ها از آماده سازی اعتراضات مسلحانه در ایالات متحده خبر دادند

© AP Photo / Noah Bergerرسانه ها از آماده سازی اعتراضات مسلحانه در ایالات متحده خبر دادند
رسانه ها از آماده سازی اعتراضات مسلحانه در ایالات متحده خبر دادند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه ها با استناد به FBI از آماده سازی اعتراضات مسلحانه در ایالات متحده خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ABC، با استناد به FBI،  پیش از مراسم تحلیف بایدن، اعتراضات مسلحانه در تمام ایالت های آمریکا و نزدیکی کاخ کنگره برنامه ریزی شده است.

آرون کاترسکی، روزنامه نگار ABC News ، روز دوشنبه با استناد به سند داخلی FBI گفت، اعتراضات مسلحانه در 50 ایالت آمریکا و در اطراف کاخ کنگره در واشنگتن از این هفته تا زمان تحلیف رئیس جمهور منتخب، جو بایدن برنامه ریزی شده است.

وی بخشی از این سند را نقل کرد: "اعتراضات مسلحانه از 16 ژانویه تا حداقل 20 ژانویه در هر 50 ایالت در مجلس قانونگذاری و از 17 ژانویه تا 20 ژانویه در اطراف کاخ کنگره برنامه ریزی شده است."

مجلس نمایندگان آمریکا متن طرح استیضاح ترامپ را منتشر کرد - اسپوتنیک ایران
مجلس نمایندگان آمریکا متن طرح استیضاح ترامپ را منتشر کرد

طبق سند FBI، گروهی از افراد مسلح که برای آنها شناخته شده هستند، قصد دارند در 16 ژانویه به واشنگتن بروند.

روزنامه نگار می نویسد: "آنها هشدار دادند که اگر کنگره تلاش کند رئیس جمهور را از طریق اصلاحیه 25 ام برکنار کند، یک شورش بزرگ ایجاد خواهد شد."

وی افزود: این گروه تهدید کرده که اگر ترامپ قبل از تحلیف برکنار شود، اقدام به تسخیر دادگاهها در تمام سطوح و ساختمانهای اداری خواهد کرد.

چهارشنبه گذشته، در حالی که کنگره انتخابات ریاست جمهوری را تصویب کرد، ترامپ برای طرفداران خود در واشنگتن سخنرانی کرد و از آنها خواست که به کاخ کنگره بروند. پس از آن، جمعیت کاخ کنگره را محاصره كرد و به ساختمان نفوذ كرد و باعث كشتار در آن شد.

در حال حاضر، پنج قربانی شناخته شده اند. در ساختمان کاخ کنگره، یک زن پیشکسوت نیروی هوایی به ضرب گلوله کشته شد و یک افسر پلیس زخمی درگذشت. سه نفر دیگر به دلایلی غیرمرتبط با خشونت جان خود را از دست دادند.

دموکرات ها در کنگره روز دوشنبه قطعنامه ای را به کنگره ارائه کردند که از مایک پنس معاون رئیس جمهور خواستار تصویب بیست و پنجمین اصلاحیه قانون اساسی شد که موجب انتقال اختیارات ریاست جمهوری به پنس می شود. این در صورتی امکان پذیر است که پنس و بیش از نیمی از کابینه وزیران قبول کنند که ترامپ قادر به انجام وظایف خود نیست. رأی گیری در مجلس عوام در مورد این موضوع روز سه شنبه برگزار می شود.

علاوه بر این، دموکرات ها متن استیضاح ترامپ را به اتهام تحریک به ناآرامی به مجلس نمایندگان ارائه دادند. همانطور که انتظار می رفت، رای گیری در مورد آن ممکن است روز چهارشنبه برگزار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала