طرح استیضاح ترامپ به مجلس نمایندگان کلید می خورد

© AP Photo / Evan Vucciطرح استیضاح ترامپ به مجلس نمایندگان کلید می خورد
طرح استیضاح ترامپ به مجلس نمایندگان کلید می خورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح استیضاح ترامپ ممکن است در تاریخ ۱۲ یا ۱۳ ژانویه به مجلس نمایندگان ارائه شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ان بی سی، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر به کمیته آیین نامه دستور داده بود که آماده استیضاح رئیس جمهور فعلی باشند.

پنس اصلاح قانون اساسی برای برکناری ترامپ را منتفی نمی داند - اسپوتنیک ایران
پنس اصلاح قانون اساسی برای برکناری ترامپ را منتفی نمی داند

جیمز کلیبرن نماینده حزب دموکرات در جریان برنامه "دولت متحد" در شبکه سی ان ان اظهار داشت: طرح های استیضاح علیه رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ می تواند در تاریخ ۱۲ یا ۱۳ ژانویه به مجلس نمایندگان ایالات متحده ارسال شود.

كلیبرن گفت: من فكر می كنم كه آنها [طرح ها] فردا [دوشنبه] تهیه خواهند شد. ممکن است سه شنبه یا چهارشنبه قبل از ارائه واقعی آنها باشد، اما من فکر می کنم این هفته ارائه می شوند.

روز چهارشنبه، شبکه آمریکایی اِن بی سی، با استناد به سندی که توسط نمایندگان کنگره تد لو از کالیفرنیا، دیوید سیسیلینی از رود آیلند و جیمی راسکین از مریلند در اختیار داشت، گزارش داد که گروهی از قانون گذاران دموکرات قصد دارند ارسال طرح های استیضاح علیه ترامپ در مجلس عوام در ۱۱ ژانویه، به اتهام "تحریک شورش" در مورد ناآرامی های روز چهارشنبه در پایتخت را کلید زنند.

در ۸ ژانویه، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به کمیته آیین نامه دستور داد آماده استیضاح ترامپ باشد. دوره مسئولیت رهبر فعلی آمریکا در ۲۰ ژانویه به پایان می رسد.

روز چهارشنبه، طرفداران ترامپ برای جلوگیری از تصویب نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر، که توسط جوزف بایدن دموکرات پیروز شد، به ساختمان کنگره ایالات متحده حمله کردند.

به گفته مقامات، در جریان شورش های واشنگتن، یک معترض به ضرب گلوله پلیس کشته شد. علاوه بر این، گزارش شد که سه نفر دیگر که نیاز به فوریت های پزشکی فوری داشتند، فوت غیرمرتبط داشتند، یک افسر پلیس کاپیتال نیز پس از درگیری جان خود را از دست داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала