آمریکا تمام محدودیت های همکاری با تایوان را لغو می کند

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا تمام محدودیت های همکاری با تایوان را لغو می کند
آمریکا تمام محدودیت های همکاری با تایوان را لغو می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: وزارتخانه های ایالات متحده باید توصیه ها و محدودیت های گذشته وزارت خارجه در مورد روابط با تایوان را فاقد اعتبار بدانند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز شنبه گفت: تمام محدودیت های داخلی همکاری با تایوان برداشته می شود.

 خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
افزایش خطر احتمال حمله آمریکا

پمپئو اظهار داشت: وزارت امور خارجه برای دهه ها محدودیت های پیچیده داخلی در مورد نحوه تعامل دیپلمات ها، کارمندان و دیگر نمایندگان ما با همکاران خود در تایوان اعمال کرده است.

پمپئو در بیانیه ای گفت: دولت آمریكا این اقدامات را یک جانبه برای آرام كردن مقامات كمونیست در پكن انجام داد. امروز من لغو این محدودیت ها را اعلام می کنم. بنابراین، وزارتخانه های ایالات متحده باید توصیه های گذشته وزارت امور خارجه در مورد روابط با این استان را فاقد اعتبار بدانند.

برای روابط با تایوان به گفته پمپئو، نیازی به محدودیت نیست و نباید با محدود کردن خود بوروکراسی دائمی ایجاد شود.

از سال ۱۹۴۹ که بقایای نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک (۱۹۷۷-۱۸۸۷) پس از شکست در جنگ داخلی چین به جزیره گریختند، تایوان تحت مدیریت دولت خود اداره می شود. از آن زمان، تایوان پرچم و برخی دیگر از ویژگی های جمهوری سابق چین را که قبل از به قدرت رسیدن کمونیست ها در سرزمین اصلی وجود داشت، حفظ کرد.

با توجه به موضع رسمی جمهوری خلق چین، که توسط اکثر کشورها از جمله روسیه پشتیبانی می شود، این جزیره یکی از استان های چین محسوب می شود.

ایالات متحده در سال ۱۹۷۹ روابط دیپلماتیک خود را با تایوان قطع کرد و ارتباطاتش را با جمهوری خلق چین برقرار کرد. واشنگتن ضمن به رسمیت شناختن سیاست "چین واحد"، همچنان با دولت تایپه ارتباط برقرار می کند و اسلحه برای این جزیره تأمین می کند، که این امر اعتراضاتی را در سرزمین اصلی ایجاد می کند.

در ماه های اخیر کاخ سفید به دلیل اوضاع هنگ کنگ، روابط تشدید شده با پکن را با تایپه افزایش داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала