بروز نشانه‌هایی از دوران "ما قبل هیتلر" در آمریکا

© REUTERS / Shannon Stapletonبروز نشانه‌هایی از دوران "ما قبل هیتلر" در آمریکا
بروز نشانه‌هایی از دوران ما قبل هیتلر در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشنال اینترست در گزارشی اوضاع جاری در واشنگتن را با نظام حکومتی آلمان طی سالهای ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۳ میلادی مقایسه نمود.

به گزارش اسپوتنیک، نشنال اینترست در گزارشی مدعی شد که اوضاع جاری در واشنگتن ممکن است منادی پیشامدهای "تاریک تر" باشد. در این گزارش به طور خاص، وضعیت ایالات متحده را تا حدودی با جمهوری وایمار قیاس شده است.

در مقاله نشنال اینترست آمده است: ایالات متحده مانند جمهوری روم که در آن سیسرو و کلادیوس دارای گانگسترهایی بودند که درست در خیابان به یکدیگر حمله می‌کردند، رو به زوال خواهد بود. جمهوری وایمار نیز به همان صورت همه چیز را از ابتدا تا انتها تکرار کرد.

استعفای گروهی از کارمندان برجسته شورای امنیت ملی آمریکا در ارتباط با ناآرامی ها  - اسپوتنیک ایران
استعفای گروهی از کارمندان برجسته شورای امنیت ملی آمریکا در ارتباط با ناآرامی ها

این مقاله همچنین خاطر نشان می‌کند که وقایع سال ۲۰۲۰ نشان داد که در ایالات متحده سقوط هنجارهایی که به افراد دارای دیدگاه مخالف امکان تعامل در یک ایالت را می‌دهد، رخ داده است.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: همانطور که تجربه سوسیال دموکراتهای آلمان مشخص کرد، وقتی به خشونت سیاسی با خشونت پاسخ می‌دهید، دلایلی که باعث ظلم اولیه شده است، از بین نمی رود. برعکس، خشونت تلافی جویانه، کینه اولیه را عمیق تر می‌کند و این ظلم و ستم بیشتری به بار می آورد.

بر اساس این مقاله، در شرایط فعلی، ایالات متحده با یکی از این دو سناریوی روبرو خواهد بود: یا طوفان حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی در کنگره به آخرین قسمت "این درام نفرت انگیز" تبدیل خواهد شد یا خشونت سیاسی به یک قاعده تبدیل می‌شود و این کشور مسیر جمهوری وایمار را دنبال خواهد کرد.

لازم به ذکر است که جمهوری وایمار به نظام حکومتی آلمان طی سالهای ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۳ میلادی اطلاق می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала