دموکرات‌ها دلیلی برای برکناری ترامپ از قدرت پیدا کردند

© REUTERS / Brian Snyderدموکرات‌ها دلیلی برای برکناری ترامپ از قدرت پیدا کردند
دموکرات‌ها دلیلی برای برکناری ترامپ از قدرت پیدا کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا پیش نویس استیضاح دونالد ترامپ را آماده و به صورت آنلاین منتشر کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNN، دموکرات ها در کنگره آمریکا پیش نویس سند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا را به صورت آنلاین منتشر کردند.

بنا بر این سند ، دلیل برکناری رئیس دولت از قدرت "تحریک برای شورش" نامیده شده است.

معترضین و طرفداران دونالد ترامپ در ساختمان کنگره در واشنگتن - اسپوتنیک ایران
طوفان در کاخ کنگره آمریکا

در 7 ژانویه ، نمایندگان دموکرات کنگره پیشنهادی را برای استیضاح رهبر فعلی ایالات متحده آماده و منتشر کردند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان نیز گفت که دونالد ترامپ باید فوراً از قدرت برکنار شود. به گفته وی، رهبر کشور "اقدامات خرابکارانه" انجام داده و باید مطابق با بیست و پنجمین اصلاحیه قانون اساسی ایالات متحده در مورد عدم توانایی رئیس جمهور در انجام وظایف خود برکنار شود.

همچنین رویترز گزارش داد که اکثر آمریکایی ها تمایل دارند که رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، دونالد ترامپ زودتر پست خود را ترک کند. این گزارش توسط رویترز با اشاره به بررسی انجام شده توسط شرکت تحلیلی Ipsos گزارش شده است.

بر اساس این مطالعه، 14 درصد از ساکنان ایالات متحده موافق حذف ترامپ از طریق مراحل استیضاح هستند. 30 درصد آمریکایی ها از گزینه برکناری رئیس دولت مطابق با بیست و پنجمین اصلاحیه قانون اساسی آمریکا درباره عدم توانایی رئیس جمهور در انجام وظایف خود حمایت کردند. 13 درصد از نظرسنجی ها معتقدند ترامپ باید داوطلبانه سمت خود را ترک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала