ترامپ ممکن است دسترسی به دکمه قرمز جنگ را از دست بدهد

CC BY-SA 2.0 / Anthony Pilon / Red Buttonترامپ ممکن است دسترسی به دکمه قرمز جنگ را از دست بدهد
ترامپ ممکن است دسترسی به دکمه قرمز جنگ را از دست بدهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه اذعان کرد: ما باید همه تلاش خود را برای محافظت از مردم آمریکا در برابر حملات نامتوازن ترامپ به کشور و دموکراسی خود انجام دهیم.

به گزارش اسپوتنیک، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت که وی با ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، در مورد گزینه هایی برای محدود کردن توانایی دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی در صدور دستورات حمله هسته ای یا آغاز جنگ، گفتگو کرده است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا - اسپوتنیک ایران
ترامپ در آستانه استیضاح قرار گرفت

پلوسی به همکاران خود گفت: امروز صبح، من با رئیس ستاد مشترک ارتش مارک میلی صحبت کردم و در مورد اقدامات احتیاطی موجود برای جلوگیری از جنگ توسط رئیس جمهور فعلی، دسترسی به کدهای پرتاب موشک هسته ای یا دستور حمله هسته ای بحث کردم.

پلوسی در نامه ای به دموکرات ها، که متن آن توسط شبکه NBC پخش شده است، نوشت که ترامپ "رئیس جمهور نامتعادلی" است و اظهار نظر كرد كه اوضاع دیگر نمی تواند از این خطرناكتر باشد.

رئیس مجلس نمایندگان گفت: ما باید همه تلاش خود را برای محافظت از مردم آمریکا در برابر حملات نامتوازن ترامپ به کشور و دموکراسی خود انجام دهیم.

پیش از این گزارش شده بود که پلوسی به جای استیضاح برای ترک داوطلبانه ترامپ یا اعمال بیست و پنجمین متمم قانون اساسی ترجیح داده است.

وی همچنین در این نامه تهدید کرد که اگر پست خود را ترک نکند، مراحل استیضاح را آغاز خواهد کرد.

روز چهارشنبه، هواداران ترامپ اندکی پس از تجمعی که ترامپ از آنها خواست برای شرکت در انتخابات به کنگره بروند، به پایتخت آمریكا حمله كردند. یک زن بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر نیز در شورش ها به دلایلی که مربوط به خشونت نبود، جان خود را از دست دادند. پایتخت متحمل خسارات مادی شد.

این شورش ها تأیید كنگره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا را به تأخیر انداخت. رهبران دموکرات در کنگره خواستار برکناری ترامپ از سمت خود شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала