مهر تایید 45٪ از جمهوری خواهان آمریکا بر ناآرامی‌های اخیر در کنگره

© REUTERS / Mike Theilerمهر تایید 45٪ از جمهوری خواهان آمریکا بر ناآرامی‌های اخیر در کنگره
مهر تایید 45٪ از جمهوری خواهان آمریکا بر ناآرامی‌های اخیر در کنگره  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس نتایج یک نظرسنجی، 45٪ از جمهوری خواهان آمریکا ناآرامی‌های به وقوع پیوسته در کاخ کنگره این کشور را تایید می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط کمپانی "YouGov"، ناآرامی‌های به وقوع پیوسته در ساختمان کاپیتول مورد تأیید 45٪ از جمهوری خواهان آمریكا است، این در حالی است که 43٪ از افراد مورد همه پرسی قرار گرفته با این موضوع مخالف هستند.

بر طبق نتایج این نظرسنجی، 45 درصد از جمهوری خواهان "به طور قابل توجهی یا تا حدودی" حمله طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، به ساختمان کاپیتول را در روز تأیید نتایج انتخابات تأیید می‌کنند، 43٪ "به طور قابل توجهی یا تا حدی" مخالف حوادث رخ داده هستند، 6٪ از آنچه اتفاق افتاده اطلاع ندارند و 5٪ در مورد نگرش خود هنوز تصمیم نگرفته‌اند. در میان دموکرات‌ها، تنها 2٪ ناآرامی‌های پایتخت را تأیید می‌کنند و 96٪ مخالف آن هستند، 2٪ نیز از وقایع رخ داده اطلاع ندارند.

استعفای گروهی از کارمندان برجسته شورای امنیت ملی آمریکا در ارتباط با ناآرامی ها  - اسپوتنیک ایران
استعفای گروهی از کارمندان برجسته شورای امنیت ملی آمریکا در ارتباط با ناآرامی ها

از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی همچنین پرسیده شد که چه کسی را می توان مسئول اقدامات اخیر دانست؛ بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (55٪) دونالد ترامپ را مقصر دانستند، 42٪ معتقد بودند كه جمهوری خواهان كنگره مقصر هستند و 17٪ از شرکت کنندگان در نظرسنجی جو بایدن را مقصر دانستند.

50٪ از شرکت کنندگان در این نظر سنجی در پاسخ به این سوال که آیا حذف "فوری" ترامپ از سمت خود به دلیل آنچه در واشنگتن رخ داد را "مناسب" می‌دانند، پاسخ مثبت دادند، 42٪ آن را "نامناسب" و 7٪ دیگر پاسخ دادند "من نمی دانم".

لازم به ذکر است که روز چهارشنبه، طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، که در واشنگتن برای نشان دادن حمایت خود گرد هم آمده بودند، به ساختمان کنگره حمله کردند و جلسه‌ای را که در آن قرار بود نتایج انتخابات گذشته تأیید شود، قطع کردند. پلیس و نیروهای ویژه در نهایت ساختمان کاپیتول را از دست معترضان طرفدار ترامپ آزاد کرده و نمایندگان کنگره توانستند روند تأیید بایدن را به عنوان رئیس دولت منتخب ادامه داده و با موفقیت به پایان برسانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала