رسانه: پلیس کنگره کمک پنتاگون را برای مقابله با ناآرامی ها قبول نکرده بود

© REUTERS / Stephanie Keith رسانه: پلیس کنگره کمک پنتاگون را برای مقابله با ناآرامی ها قبول نکرده بود
رسانه: پلیس کنگره کمک پنتاگون را برای مقابله با ناآرامی ها قبول نکرده بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز جمعه گزارش داد ، پلیس کاخ کنگره آمریکا (کاپیتول) پیش از برگزاری نشست برای تصویب نتایج انتخابات از قبول کمک پنتاگون و وزارت دادگستری کشور برای مقابله با ناآرامی ها خودداری کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک، سه روز قبل از آشوب ها ، پنتاگون کمک گارد ملی را به پلیس کاپیتول پیشنهاد داکرده بود . هنگامی که آشوب ها  دیگر آغاز شده بودند ، رهبری وزارت دادگستری به پلیس پیشنهاد کمک مأموران FBI (پلیس فدرال) را داد. اما هر دو بار ، پلیس کاپیتول از پذیرش کمک های فدرال امتناع ورزید.

علی رغم هشدارهای بیشمار در مورد ناآرامی های احتمالی ، پلیس امیدوار بود که تظاهرات در روز نصویب نتایج انتخابات در کنگره آمریکا مسالمت آمیز باشد.

دونالد ترامپ بالاخره حمله به کاخ کنگره آمریکا را محکوم کرد  - اسپوتنیک ایران
دونالد ترامپ بالاخره حمله به کاخ کنگره آمریکا را محکوم کرد

كنت راپوانو دستیار رئیس پنتاگون گفت: "ما بیش از یک بار سوال كردیم و آخرین پاسخی كه روز یكشنبه 3 ژانویه دریافت كردیم این بود كه آنها از وزارت دفاع كمک درخواست نخواهند كرد." به گفته منابع آگاه پیشنهاد وزارت دادگستری برای کمک FBI به نیز رد شد".

روز چهارشنبه ، هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی اندکی پس از تجمع در محل سخنرانی وی به کاخ کنگره (کاپیتول) در پایتخت آمریكا حمله كردند. یک شرکت کننده در ناآرامی ها بر اثر اصابت گلوله و سه نفر دیگر به علت غیر مرتبط با خشونت جان خود را از دست دادند ، یک پلیس نیز پس از زخمی شدن نیز درگذشته است. همچنین کایپتول متحمل خسارات مادی شده است. این آشوب ها تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری در كنگره را به تاخیر انداخت. در این شرایط، رهبران دموکرات سنا خواستار استیضاح ترامپ یا برکناری وی طبق متمم 25 قانون اساسی در خصوص عدم صلاحیت شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала