پاداش ۵۰ هزار دلاری برای شناسایی فرد حامل بمب در حمله به کنگره آمریکا

© REUTERS / JIM URQUHARTپاداش ۵۰ هزار دلاری برای شناسایی فرد حامل بمب در حمله به کنگره آمریکا
پاداش ۵۰ هزار دلاری برای شناسایی فرد حامل بمب در حمله به کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اداره تحقیقات فدرال آمریکا برای شناسایی و معرفی فردی که در جریان حمله به کنگره حامل بمب بوده است، پاداش ۵۰ هزار دلاری تعیین کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) با انتشار تصویر شخصی که در جریان یورش حامیان ترامپ به ساختمان کنگره یک بمب را کار گذاشته بود، خواستار ارائه هرگونه اطلاعات در مورد این فرد شد و اعلام کرد، برای هر کسی که اطلاعاتی درباره این فرد مظنون بدهد که به شناسایی محل یا بازداشت او منجر شود، ۵۰ هزار دلار جایزه در نظر گرفته است.

در تصویری که از این فرد منتشر شده، وی با یک ژاکت خاکستری که صورت خود را پوشانده است، دیده می شود.

​پیش از این رئیس پلیس کنگره روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که بمب های لوله ای که اطراف ساختمان کنگره و مقر حزب جمهوری خواه در مرکز واشنگتن شناسایی شدند، یک تهدید واقعی بودند اما پلیس وارد عمل شده و هر دو آنها را خنثی کرده و برای انجام تحقیقات به سرویس تحقیقات فدرال منتقل کرد.

گفتنی است که ​در تاریخ ششم ژانویه، معترضان طرفدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره آمریکا حمله و صحن مجلس سنا را محاصره کردند. مجلس سنا و مجلس نمایندگان جلسه ای را که برای تصویب نتایج آخرین انتخابات برنامه ریزی شده بود که  طبق آن جو بایدن ، نامزد دموکراتها  در انتخابات ریاست جمهوری برنده شده  ، قطع کردند. خود ترامپ از هواداران خود خواسته است که به طور مسالمت آمیز رفتار کرده و از پلیس حمایت کنند. بعداً ساختمان كاپیتول در واشنگتن از وجود معترضین پاک شد. باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا ترامپ را به تحریک خشونت متهم کرده و دموکرات های مجلس نمایندگان از مایک پنس معاون رئیس جمهور خواستند تا از متمم بیست و پنجم قانون اساسی برای برکناری ترامپ از قدرت استفاده کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала