زخمی شدن 50 افسر پلیس در جریان ناآرامی‌های کاخ کنگره آمریکا

© REUTERS / Jim Urquhartزخمی شدن 50 افسر پلیس در جریان ناآرامی‌های کاخ کنگره آمریکا
زخمی شدن 50 افسر پلیس در جریان ناآرامی‌های کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پلیس کاخ کنگره آمریکا از بستری شدن چندین افسر پلیس با جراحات جدی در پی ناآرامی‌های روز گذشته در این کاخ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه روز پنجشنبه استیون ساند، رئیس پلیس کاخ کنگره آمریکا، روز چهارشنبه بیش از 50 افسر اجرای قانون ایالات متحده در جریان ناآرامی‌های کپیتال هیل زخمی شدند‌ که تعدادی از آنها با جراحات جدی در بیمارستان بستری هستند.

مشارکت عجیب مخالفین جمهوری اسلامی در حمله به کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مشارکت عجیب مخالفین جمهوری اسلامی در حمله به کنگره آمریکا

در بیانیه ساند آمده است: بیش از 50 افسر پلیس ساختمان کاپیتول و پایتخت زخمی شدند. چندین افسر پلیس کاخ کنگره با جراحات جدی در بیمارستان بستری شدند.

به دنبال ناآرامی‌های روز گذشته، پلیس کاخ کنگره آمریکا در روز چهارشنبه در مجموع 14 نفر را بازداشت کرده و همچنان به بررسی تصاویر دوربین مداربسته و سایر منابع برای "شناسایی افرادی که ممکن است تحت پیگرد قانونی قرار گیرند" ادامه می‌دهد.

روز چهارشنبه، طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، که در واشنگتن برای نشان دادن حمایت خود گرد هم آمده بودند، به ساختمان کنگره حمله کردند و جلسه‌ای را که در آن قرار بود نتایج انتخابات گذشته تأیید شود، قطع کردند. مجریان قانون از گاز اشک آور و نارنجک‌های بی حس کننده علیه افرادی که وارد ساختمان کنگره شده بودند، استفاده کردند. به گفته پلیس واشنگتن، در این تظاهرات چهار نفر کشته شدند. پلیس و نیروهای ویژه در نهایت ساختمان کاپیتول را از دست معترضان طرفدار ترامپ آزاد کرده و نمایندگان کنگره توانستند روند تأیید بایدن را به عنوان رئیس دولت منتخب ادامه داده و با موفقیت به پایان برسانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала