جلوگیری از ورود مشاور مایک پنس به کاخ سفید

© AFP 2023 / Saul Loebجلوگیری از ورود مشاور مایک پنس به کاخ سفید
جلوگیری از ورود مشاور مایک پنس به کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه خبری ان بی سی در گزارشی اعلام کرد پس از انکه مایک پنس به درخواست ترامپ برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری پاسخ منفی داد، ترامپ مشاور کلیدی پنس را به کاخ سفید راه نداد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری "ان بی سی" به نقل از یک منبع نزدیک به مایک پنس، معاون دونالد ترامپ گزارش داد که از ورود مارک شورت، رئیس دفتر پنس و مشاور کلیدی او در مساله شمارش نتایج آرای الکترال به کاخ سفید ممانعت به عمل آمده است.

کنگره آمریکا انتخاب جو بایدن به سمت ریاست جمهوری را به تصویب رساند - اسپوتنیک ایران
کنگره آمریکا انتخاب جو بایدن به سمت ریاست جمهوری را به تصویب رساند

این در حالی است که به دنبال یورش حامیان ترامپ به ساختمان کنگره حین جلسه شمارش آرای الکترال، ترامپ به شدت مورد سوال قرار گرفته و بسیاری از دولتمردان آمریکایی استیضاح و یا برکناری وی را خواستار شده و شخص رئیس جمهور را متهم اصلی در این رخداد به دلیل سخنرانی های تحریک آمیز و اصرار مداوم بر تقلب در انتخابات می دانند.  ترامپ حاضر به پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری نشده و بر تقلب در شمارش آرا تاکید دارد. 

در تاریخ ششم ژانویه، معترضان طرفدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره آمریکا حمله و صحن مجلس سنا را محاصره کردند. مجلس سنا و مجلس نمایندگان جلسه ای را که برای تصویب نتایج آخرین انتخابات برنامه ریزی شده بود که  طبق آن جو بایدن ، نامزد دموکراتها  در انتخابات ریاست جمهوری برنده شده  ، قطع کردند. خود ترامپ از هواداران خود خواسته است که به طور مسالمت آمیز رفتار کرده و از پلیس حمایت کنند. بعداً ساختمان كاپیتول در واشنگتن از وجود معترضین پاک شد. باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا ترامپ را به تحریک خشونت متهم کرده و دموکرات های مجلس نمایندگان از مایک پنس معاون رئیس جمهور خواستند تا از متمم بیست و پنجم قانون اساسی برای برکناری ترامپ از قدرت استفاده کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала