پنس درخواست ترامپ در عدم شمارش آرای "غلط" انتخاباتی را رد کرد

CC BY 2.0 / Michael Vadon / Vice President Mike Pence at CPAC 2017پنس درخواست ترامپ در عدم شمارش آرای "غلط" انتخاباتی را رد کرد
پنس درخواست ترامپ در عدم شمارش آرای غلط انتخاباتی را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: سوگند من در حمایت و دفاع از قانون اساسی باعث می شود كه من ادعای اختیار یک جانبه نكنم كه کدام آرای انتخاباتی باید شمارش شود و کدام آرا نباید شمارش شود.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، که دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا از وی خواست تا در روند تصویب نتایج انتخابات در کنگره مداخله کند، از شمردن آرای انتخاباتی خودداری کرد.

ترامپ: پنس به ما کمک می کند و بایدن به کاخ سفید نمی آید
 - اسپوتنیک ایران
ترامپ: پنس به ما کمک می کند و بایدن به کاخ سفید نمی آید

پنس در بیانیه ای گفت: قضاوت عمدی من این است! سوگند من در حمایت و دفاع از قانون اساسی باعث می شود كه من ادعای اختیار یكجانبه نكنم تا تعیین كنم كه آرای انتخاباتی باید شمارش شود و كدام نباید. وی نقش خود را "بیشتر تشریفاتی" توصیف کرد.

برخی از مردم فکر می کنند که من به عنوان معاون رئیس جمهور باید بتوانم آرای انتخاباتی را یک طرفه قبول یا رد کنم، برخی دیگر معتقدند که آرای انتخاباتی هرگز نباید در یک جلسه عمومی کنگره به چالش کشیده شود. پس از مطالعه دقیق قانون اساسی، قوانین و تاریخ ما، من معتقدم که هیچ یک از این نظرات درست نیست.

وی با این کار قول داد اطمینان حاصل کند که اعتراض به تایید نتایج انتخابات در کنگره به درستی شنیده می شود.

وی همچنین گفت که نگرانی های میلیون ها شهروند را درباره صحت انتخابات مشترک دارد. بحث درباره نتایج روند انتخابات در کنگره قبلاً آغاز شده است.

گروهی از سناتورها به تصویب رأی انتخاباتی ایالت آریزونا اعتراض کردند، پس از آن، پنس به ریاست اجلاس عمومی كنگره اعلام كرد، كه جلسه تعطیل است، اتاق های كنگره به طور جداگانه در مورد اعتراضات بحث می كنند و رأی مناسب را اتخاذ می كنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала